יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

מנהרת הזמן עם... מייקל ג'קסון

יום שבת היה חוגג מלך הפופ  56 שנות קיום אך במקום זאת ביוני האחרון ציינו 6 שנים למותו. הוא היה חלוץ בסגנונו המוזיקלי והאופנתי אשר השאיר חותם והיווה ועודנו מהווה השראה ליוצרים אחרים בתרבות הפופ.

מנהרת הזמן עם... מייקל ג'קסון


מייקל היה יותר מאגדת פופ, הוא גם היה מחובר מאוד לאופנה ויש אף שיגידו כי מדובר גם באייקון. הוא בעיקר מזוהה עם כובעי פדורה, נעלי מוקסין שחורות עם גרביים לבנות וכמובן סימן ההיכר הכי מזוהה עמו, כפפה אחת. 

את קריירת השירה החל בגיל 5 בשנת 63' כאשר חבר לשאר אחיו ללהקתם "חמישיית הג'קסונים",כבר בגיל צעיר הבין שחלק משואו מוזיקלי הוא גם הלבוש- כך שתלבושות מוגזמות וצבעוניות היו חלק בלתי נפרד מהופעתם של חמישיית הג'קסונים. בתחילת שנות ה 70 החל בקריירת סולו כאשר לבושו גם לקח תפנית בדמות חולצות פרינג' צבעוניות, צעיפים, נעלי פלטפורמה, מכנסי פדלאפון.


כאשר לא היה על הבמה לבש את מיטב הטרנדים בעת ההיא, בדי קורדרוי, קטיפה, גוונים חומים, אדמדמים וחרדליים.


למייקל היה סגנון לבוש ייחודי לו, שבאמצעותו בידל עצמו משאר האמנים. בקליפ של בילי ג'ין לבש חליפה מעור, מכנסיים צמודים אשר מגיעים לאמצע השוק וגרב ורודה משוכה עד מעלה, נעלי ריקוד שחורות וחולצה ורודה עם עניבת פפיון בורדו. מראה בלתי נשכח. בטרילר גם הוא מ 82' הדבר שהכי זכור ממנו  מעבר לריקוד המפורסם והזומבים הוא החליפת עור האדומה שלבש. ב"bad" מ 87' לבש בגדי עור, חולצת טריקו לבנה עם שרשראות מתכת ואבזמים.



בשנות ה 90' החל להנהיג טרנד צבאי בו נראה לבוש בגק'טים צבאיים עם פאצ'ים עליהם ועיטורים.





על הבמה ומחוצה לה אהב להתלבט בלבושו, אך היה קנאי מאוד לפרטיותו. כך היה מכסה את פניו במסכה או צעיף, משקפי שמש גדולים וכובע פדורה.

מראהו החיצוני עבר שינויים דרסטיים, עד היום לא ידוע בדיוק למה, אך המון שמועות התרצוצו סביב מראה פניו, באם שלא רצה להראות כמו אבי המשפחה המתעלל והתובעני לבין רצונותיו לשנות את גוון עורו ועד מחלת עור מסתורית. מייקל היה מכור לניתוחים פלסטיים עד שפניו התעוותו לחלוטין, דבר שהתנגש עם סגנונו האישי שרצה להתבלט.
מימין, כך היה נראה בגיל 60 ללא הניתוחים, משמאל מייקל המנותח

למייקל היו המון תרומות לעולם המוזיקה, הריקוד והאופנה. לפני מותו יצא בהצהרה כי מתכנן להוציא קולקציית בגדים בעיצובו, על אף שבמרוץ השנים כל תלבושותיו והופעותיו נוצרו תחת ידו הרמה. מייקל בשנת 93', רשם פטנט על נעלי ANTI GRAVITY, נעליים שנוצרו עם חריץ בעקב אשר מאפשר להתחבר ליתד בבמה ולהתקבע עליה. בעזרת קיבוע זה מייקל ורקדניו יכלו להישען קדימה בזווית של 45 מעלות תוך כדי ריקוד, דבר שרק הוסיף לשואו המטורף שלו. אשליה זו נופצה בשנת 96' כאשר במלך הופעה העקב של מייקל נשבר והוא מעד תוך כדי ריקוד על הבמה לנוכח הקהל המופתע.


מייקל היה פרפורמנס אמיתי. סגנונו האישי  היה ייחודי לו, אך כולו שואו אחד גדול, ראוותני וססגוני, אפשר לומר שהיתה זו הצגה בלבד, מאחר וכנראה לא היה אדם מאושר במיוחד בחלקו. תמיד רצה לשנות את מראהו בצורה קיצונית ואף לא בריאה. הרצון לשנות ולהשתנות הוא דבר טבעי, החיים הם דינאמיים והן זה הגיוני כי האדם משתנה וסגנונו משתנה יחד עמו, אך קודם כל מעל הכל, על האדם הלובש את הבגדים להרגיש טוב עם עצמו ולהיות שלם במה שקיבל בחייו.

שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים