יום חמישי, 30 ביולי 2015

מנהרת הזמן עם.... ארנולד שוורצנגר


הוא חוגג היום יום הולדת 68, בודי בילדר, שחקן, איש עסקים ומושל קליפורניה לשעבר, אחרון גיבורי הפעולה, מנהרת הזמן עם.... ארנולד שוורצנגר 



ארנולד החל להרים משקולות בגיל 14, בגיל 17 כבר החל להתחרות בתחרויות של בודי בילנדיג. בגיל 20 זכה בתואר מר יוניברס, משם פנה לתחרות מר אולימפיה וזכה בתואר הנחשק 7 פעמים ברציפות. בגיל 21 היגר לארה"ב במטרה להפוך למפורסם, להתקדם בקריירת משחק ולעשות הרבה כסף. הצליח לו.

הרקולס בניו יורק, 1970

הופעת הבכורה שלו כשחקן היתה בתפקיד הרקולס ב"הרקולס בניו יורק", 1970, עם מבטא כבד הפך רק לפנים של הסרט כאשר החליפו את קולו בדיבוב של שחקן אחר. ב 1973 זכה בפרס גלובוס הזהב על משחקו בסרט "שלום לנצח", משם הדרך להכרת הקהל היתה קצרה. הוא שיחק בסרט "קונאן הברברי" ב 1982 ובסרט ההמשך לו- "קונאן המשמיד" ב 1984.
קונאן הברברי, 1982

בשנה זו יצא גם הסרט המצליח "שליחות קטלנית". מכאן הפך שוורצנגר כבר לשחקן סרטי פעולה מוכר ונחשק.
שליחות קטלנית, 1984
בין סרטיו אפשר למצוא גם קומדיות כמו שוטר בגן הילדים, תאומים, ג'וניור ושקרים אמיתיים.
תאומים, 1988



שקרים אמיתיים, 1994

 אבל ארנולד לא עצר במרוץ להצלחה כאן. הוא רצה יותר. בשנת 2003 הודיע על כוונתו לרוץ לבחירות בתפקיד מושל קליפורניה ונבחר לשתי כהונות. כהונתו השנייה הסתיימה בשנת 2011 בה הודיע כי אין לו כוונה להמשיך בחיים הפוליטיים. בשנה זו הוא ואשתו מזה 25 שנה, מריה שרייבר, הודיעו על פירוק החבילה. אח"כ נודע כי הסיבה לגירושין רומן מחוץ לנישואים לפני כעשר שנים עם מנהלת משק הבית של השניים וילד מחוץ לנישואים. סיבה מספיק טובה.

ארנולד לאחר סיום חייו הפוליטיים שב להוליווד וכיכב ב 3 סרטים לא מוצלחים במיוחד. היום הוא שב למסך עם שליחות קטלנית 4 שאמורה להחזיר את הקריירה שלו למסלול הנכון.

ומה לגבי לבוש?

ארנולד הוא במבנה משולש הפוך, משמע הכתפיים שלו רחבות בהרבה מהמותניים שלו. השוקיים שלו באותן הפרופורציות של הכתפיים- רחבות. לגברים במבנה זה קשה מאוד למצוא בגדים בפרופורציות הנכונות שכן תעשיית האופנה מכוונת למבנה הטרפז או המלבן.



אבל השאלה הנשאלת היא מה בודי בילדרים רוצים לשדר? שכן אם אני מתייחסת לרצונם, הרי ברור שהם מעוניינים להדגיש את העבודה הקשה. אם אני מתייחסת לתעשיית האופנה, הדגש הוא במקום אחר. 
שוורצנגר נישא לגובה 1.88, גבר גדול לכל הדעות, גם ללא השרירים.

בצעירותו נהג להדגיש בכל הזדמנות את נכסיו מבלי להתחשב בגזרה הנכונה. על כן לא השכיל ללבוש חולצות עם מפתח צוואר מחמיא. נהג ללכת עם חולצות סגורות, כמו גולף.

אם היה משתמש בחולצות עם מפתח רחב ועמוק, הדגש היה הולך פחות אל צווארו הקצר והרחב ועובר אל החזה והכתפיים.


ככל שהצווארון יהיה פתוח יותר כך הגבר הלובש אותו יראה פחות רחב וגדול.
המשחק תמיד הוא בפרופורציות הנכונות. כך שבגזרה הזו שוורצנגר מצליח. דש הג'קט תמיד יהיה רחב ביחס לפלג גוף העליון שלו.
דש מקטורן בעובי ובפרופורציות הנכונות
אך להבדיל מדש המקטורן, ארנולד חוטא בכל הקשור לגזרה של הג'קט. ג'קט טוב יהיה מונח היטב על הכתפיים ואורך השרוולים יהיה ארוך עד למקום בו ניתן לראות חולצה מבצבצת. אותו דבר גם לגבי האורך של הג'קט. על הג'קט להגיע עד למפרק האגודל בידיו. אם הג'קט עובר נקודה זו האדם הלובש אותו יראה גדול על יתר המידה. בד"כ גברים בגודל של שוורצנגר צריכים ללכת לחייט אישי אשר יתאים להם ג'קט על פי מידותיהם. אם כבר מצאת ג'קט אשר מונח עליך היטב בכתפיים ואינו רחב בחזה, אך הוא עדיין ארוך בשרוולים ובאורך המותן אפשר לתקן זאת ע"י פגישה עם חייט...
ג'קט ארוך מדי הן בשרוולים והן בקו המותן
המושל לשעבר, לא מתבייש ללבוש צבעים בהירים וטקסטורות שונות. גם בחליפות וגם בעניבות.


עוד דבר נכון שעושה השוורצנגר הוא לבחור חגורות בפרופורציות הנכונות לגופו. עובי נכון ואבזם נכון. אם היה מקפל את שרווליו לשלושת רבעי הזרוע, היה משיג גם מראה צר יותר.

ארנולד ידוע באביזר האופנתי הנלווה שלו- הסיגר אשר משמש כסמל סטטוס יוקרתי.


ארנולד  בעל המון כובעים, לכל כובע הסגנון השונה שלו-
כבודי בילדר הציג את גופו. בגדים צמודים, בגדי ספורט ובלי בגדים בכלל.

כשחקן היה עדכני. ע"פ צו האופנה, המון אביזרים אופנתיים, תכשיטים ומותגי יוקרה

כפוליטקאי הציג חזות של אדם מיושב ואחראי, חליפות ועניבות. צבעים רגועים 

אפשר ללמוד ממנו המון, איך אפשר לשנות ולהשתנות. רק חבל שלא מציג לבודי בילדרים דוגמא יותר טובה מבחינת לבוש.
שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים