איך להתלבש כמו... מאיר בנאי.
במילותיו של בנאי נתקלתי לראשונה כששמעתי את "שירו של שפשף". והן נחקקו בי "מה אני, אני רק בן אדם, אני חי ועובד כמו כולם". השיר מסמל בעיני את בנאי, איש של צניעות ופשטות. ממבט ראשון מאיר בנאי יכול להיות השכן ממול, הוא נראה כאילו כל אחד יכול להחליף את הפשטות והעממיות שהוא מציע. אבל כל התחושות האלו נעלמות כלא היו, בשניה שהוא פותח את הפה.
אז למראהו החיצוני יש השפעה על איך ששיריו נתפסים אצל השומע? אני מעריכה שכן, אני בהחלט מאמינה שאדם הוא הרבה יותר ממה שמציגה חיצוניתו, אך המראה בחלט משפיע על איך שהסביבה תופסת את האדם. אם בנאי היה מתלבש בבגדים מחוייטים, צבעים עזים, הדפסים צעקניים, אני חושבת שהמוזיקה שיוצר היתה מקבלת תפנית אחרת, בעלת זווית אחרת. וזהו הקסם בחיבור בין אופנה למוזיקה.
בנאי נקי, נקי מדאווין וממניירות, דבר שאני מאוד אוהבת באופנה, אך לטעמי הוא מתלבש פשוט מדי. הוא לקח את כל המראה החיצוני שלו לכיוון קצת מוזנח, לא יודעת אם בחסות הדת אך בעיני כן יש לה קשר, כמו לכל דבר אשר נותן השראה.
כיפה בוכרית, לא פרופורציונאלי למבנה ראשו. |
בהופעות, משכיל מאיר להחליף את הכיפה בכובע פדורה או בכובע קסקט. אביזר שבהחלט יכול לשמש כתחליף לכיפה הבוכרית, לא רק בהופעות. עם הכובע פחות מתבלט, יותר משתלב בסביבה ועם זאת הכובע גם יכול לסמל את שייוכו לעולם הדתי.
מימין גובע פדורה מימין כובע קסקט, עושה את העבודה. |
עוד דבר אחד שבנאי עושה נכון הוא לבוש במראה השכבות. מבנה גופו המלבני דורש התייחסות לאזור הכתפיים, אחת השיטות היותר טובות להדגיש את הכתפייים היא שכבות. חולצת טריקו ומעליה חולצה מכופתרת פתוחה, חולצה מכופתרת ומעליה ג'קט (לג'קט אפקט נוסף של הרחבת הכתפיים בעזרת ריפוד).
מראה השכבות |
מפתח צוואר סגור מדי |
בנאי ורבים בתחומו מהנוף המקומי רחוקים למדי בכל העיסוק באופנה, שלחלקם מצטייר כמשהו שטחי או זניח, אך אופנה הולכת יד ביד עם המוזיקה ונותנת לה עוד נפח, עוד מבט, כזה שאולי המילים לא יכולות לתת, בעיקר כשיש שקט.
שלך בידידות,
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה