יום חמישי, 2 ביולי 2015

מנהרת הזמן עם... מרלון ברנדו

הוא הברנש החתיך שהצלחתו מול המצלמות החלה בתחילת שנות ה 50, הילד הרע של הוליווד, מוכר משלל קלסיקות קולנועיות, ואתמול לפני 11 שנה מסר את נשמתו לבורא.

מנהרת הזמן עם.... מרלון ברנדו
ברנדו בסרט חשמלית ושמה תשוקה, 1951
בשנות החמישים סגנון הלבוש היה מאוד מוקפד, נקי ומסודר. הגברים לבשו תמיד חליפות וכובעים. ג'ינס וטי שרט לא היו בכלל אופציה שחשבו עליה ופתאום הגיע מרלון והגדיר מחדש את החוקים. הילד הרע של הוליווד; חברו הטוב היה ג'ק ניקולסון (שנחשב הילד המגניב של הוליווד), הוא ניהל רומן עם מרלין מונרו, היה מתעמת רבות עם בימאי סרטיו, בעל גחמות רבות שבעקבותיהן תקציבי סרטים נופחו ושונו ואפילו היכה צלמי פאפרצי (בתקופה שבכלל לא היתה עדיין תרבות צהובה), עד כדי כך שאחד מהם כל כך נבהל שבפעם השנייה שבה ידע כי עומד להיתקל בברנדו חבש קסדת פוטבול ליתר בטחון. 
ברנדו ומונרו
ברנדו אמנם נכנס לפנתאון ההוליוודי כשחקן, בשל שלל תפקידים בסרטים בלתי נשכחים, כחופי הכרך, ברנשים וחתיכות, פרא, חשמלית ושמה תשוקה, הסנדק, סופרמן, אפוקליפסה עכשיו ועוד המון נהדרים אחרים. אך לפנתאון האופנה כאייקון, נכנס הברנש החתיך, בזכות העובדה ש(סליחה על הצרפתית) לא שם זין, על אף אחד, שינה את סגנונו החיצוני כזיקית על פי החוקים שהוא יצר לעצמו. הילד הרע שכולם רצו לחקות עם חולצת הטי שרט הלבנה והג'ינס שאותם הפך כבר מזמן לפריטים נחשקים וטרנדיים. 
חשמלית ושמה תשוקה, 1951 ברנדו, הג'ינס וגם גופייה לבנה
חולצת הטריקו הלבנה והג'ינס נהפכו פופולריים בזכות תפקידו בסרט חשמלית ושמה תשוקה, החולצה סימלה אז את כל מה שמרלון סימל; מרדנות, מאצ'ואיזם, חספוס וממזריות. בגזרה צמודה ומחוטבת החל הנוער באמריקה לשאת בגאון את סמל המרד. לג'ינס בשנות החמישים היה תפקיד פונקציונלי בלבוש; נוחות ללא שום קשר לאופנה ולסגנון אישי. ברגע שברנדו לבש אותם הם נהיו מגניבים, אופנתיים והכרחיים בכל ארונו של מורד במוסכמות, בייחוד לאחר שיצא חוק בבתי ספר בארה"ב האוסר על לבישת ג'ינס. ברנדו החל להופיע בפרמיירות של סרטיו לבוש בג'ינס וחולצת טי.
ברנדו וחולצת הטי שרט, ג'ינס, צמיד זהב וסיגריה כאביזר נלווה
1953 יוצא לאקרנים הסרט "פרא" ושוב מכניס לפנתאון האופנה פריט לבוש שהפך להיות הכרחי בכל ארון של בן נוער מורד. מעיל אופנוענים מעור.
פרא, 1953 מעיל אופנוענים מעור
המעיל והאופנוע סמלו גם הם מרד נעורים, והפכו לפריטים נחשקים מאוד בתקופה ההיא.

עם השנים הילד הרע התבגר אך לא וויתר על סגנונו האישי. כך נשאר עם הג'ינס אך גם החל ללבוש חולצות עם צווארון גולף. (שעד היום לא חזרו להיות טרנדיים באופנת הגברים).

ברנדו שמר לעצמו את הזכות גם להראות קצת יותר מהודר, מחוייט ופחות קשוח. צבעוניות, קטיפה, טרנץ', צמר, טוקסידו ובכולם יש זיק של המורד משנות החמישים.

מעיל טרנץ'

חליפה צבעונית

קטיפה ובלינג
אחד הדברים היפים בברנדו שהוא לבש את הבגדים, ולא להיפך... לא היה עדר אלא הוביל אותו.

שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים