יום ראשון, 10 במאי 2015

איך להתלבש כמו.... אביב גפן

הוא זמר-יוצר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי ישראלי, הוא שותפו של סטיבן וילסון לצמד "בלאקפילד". וידוע בתור הזמר שסחף את הנוער הישראלי בשנות ה-90, שאותו כינה "ילדי אור הירח", ומזוהה עם הזרם השמאלי בפוליטיקה הישראלית. שיריו  עוסקים במחאה, בנושאי יום-יום כמו אהבה, שלום, מוות, דת, צבא ומנגד הוא נוגע בנושאים שנויים במחלוקת כמו התאבדות, סמים וסרבנות.

הוא חוגג היום יום הולדת 42 ועל כן הפוסט של היום מוקדש לו.
איך להתלבש כמו.... אביב גפן.
משקפיים, טום פורד 
בשנות ה־90, אנחנו לא זכינו ליהנות מגל הזהות המגדרית המטושטשת של האייטיז, כרוברט סמיתסון ובוי ג'ורג'אביב גפן הביא לנו את זה בגרסת כחול־לבן. כבר בצעירותו, למד את כוחו של סגנון אישי. עם תדמית חיצונית פרובוקטיבית, כיסה את פניו באיפור כבד יחד עם מכנסי ויניל שחורים או מכנסי עור צמודים, חולצות רשת, גלימות מלכותיות בסגנון הניו רומנטיק של שנות ה-80, חצאיות קטיפה ארוכות, נעלי פלטפורמה וז'קטים צבאיים. הוא עיטר את חזהו החשוף בהופעות בציור של סמל הפיס, צבע את שערו באדום אש וענד תליון "מת" (תגובת נגד לתליוני "חי"). 

אביב של שנות ה 90, איפור כבד, גלימות מלכותיות בסגנון הניו רומנטיק של שנות ה-80.
מזפזפ בין לוק של נער פרחים למראה מושפע ניק קייב. מסמן את עצמו כנציג ההיפים של דורו. ואז, כמו כולנו, הוא התבגר. השיער התקצר, המלתחה התמתנה, וגם הדעות. אביב של היום עדיין מבטא את עצמו חיצונית וסגנונית. השירים שלו ולבושו הולכים יד ביד, על אף שביום יום, הוא לבוש בג'ינס וחולצת טריקו מהוהה (חסר אמירה ואפיון לחלוטין), אך כל עלייה שלו על במה או לעיני התקשורת, מלווה באמירה כלשהי לפעמים נוקבת לפעמים פחות. 
משמאל, לובש בדה וויס חולצה מדממת לזכרו של יצחק רבין, אמירה שטושטשה בפריים טיים בעזרת הג'קט, מימין החולצה במלוא תפארתה
גפן על אף כל הביקורת, בשנת 2011 הצטרף למכונת הלהיטים המיינסטרימית דה וויס והוכיח לא פעם, שזה שקנו את הפרצוף שלו, לא אומר שקנו ממנו גם את האופי, הוא מספק ביקורת כנה ואף רואים כי יש בו תשוקה למוזיקה ולמסרים שרוצה להעביר, (במגבלות חוקי הרגולטור, בכל זאת מדובר בפריים טיים) 

עולם חדש. משמאל צילום:גבריאל בהרליה
כך לדוגמא, שנה שעברה לבש חולצת טריקו עם אמירה עליה "Siri is dead", למי שלא מכיר סירי זוהי דמות וירטואלית אשר שוכנת במכשירי האייפון של אפל, זו ששואלים אותה שאלות והיא עונה, גפן במעטה של מרדנות בטכנולוגיה עם אמירה כביכול נוקבת, לבש את החולצה קרוב לשנה (לא אותה אחת, כן?) אך בעצם היוותה יחסי ציבור לשירו "עולם חדש" שיצא באותה שנה,המדבר על נושא זה.

בכלל בכל מה שקשור לפרסונה בימתית גפן גאון, הוא מאוד לא ישראלי בגישה שלו ותמיד מנסה להכניס קצת חו"ל על הבמה שלו, אם בעבר היה זה האיפור הכבד היום אלו הם התלבושות התאטרליות שלו. הוא מאוד צבעוני ולא מפחד להתבלט.

שקוף, נוצץ, תאטרלי. גפן על הבמה
צבעוני
כפי שציינתי גפן מאוד מחושב בנוגע למלבושיו כפרסונה בימתית. אך לבושו היומיומי פחוד מחושב בלשון המעטה. במבנה מלבני ושדוף ובגובה של 1.70 הוא אמנם  לובש חולצות עם מפתח רחב ועמוק כדי לתת אשליה של כתפיים רחבות וחזה רחב גם כן, אך לובש חולצות רחבות שמקצרות את פלג גופו התחתון.

מאחר והוא גבר רזה יכול להרשות לעצמו ללבוש מכנסי סקיני (הנער הנצחי) אך גזרה נמוכה במכנסיים או חולצות עם מפתח צר לא עושים עמו חסד. ניתן לראות את השפעתה של אשתו הדוגמנית בדימוס שני פרידן על לבוש, מגבר חסר סגנון מובהק לאחד שניתן לזהותו לא רק בגלל פרצופו אלא בגלל סגנונו. 

נראה כמו כל אחד ברחוב
הוא השכיל להשתמש במראה השכבות לתת אשליה של פלג גוף עליון רחב אך היה מצליח אף יותר אם היה דואג למכפלות במכנסיים או גזרות גבוהות על מנת להאריך את הפלג גוף התחתון.
שיק
אחד הדברים שאני אוהבת באביב זה שמראהו החיצוני ודעותיו ואופיו הולכים יד ביד, מה שאתם רואים זה מה שיש באמת. הוא לא שם ז** על מה שאתם חושבים, הוא לובש מה שבא לו מתי שבא לו אבל תמיד מתוך מודעות. הלוואי וכולם היו לומדים ממנו.

שלך בידידות,

2 תגובות:

  1. AvivDalit BarneaGefFen #2 After GODEVIL THANK GOODNESS 😅 PLEASE LET ME KNOW WHEN YOU’RE READY FOR A DALIT DATE.!!!❤️❣️❣️❣️👼👶🏼👶🏼👶🏼

    השבמחק
  2. איזה כיף ונוסטלגי לראות את הכתבה שקשורה לאדם שהיה המוערץ
    עליי ביילדותי.
    מדהים לראות איך באמת האופי ומי שהוא מבפנים מתחבר כאחד
    לצורת לבוש והבגדים שהוא הולך איתם.
    לגמרי המלך הישראלי גם בתחום האופנה.

    השבמחק

פוסטים פופולאריים