יום חמישי, 31 בדצמבר 2015

מנהרת הזמן עם... חליפות

שנת 2015 עומדת להסתיים ממש הלילה. קצת יותר משנה שאני כותבת את הבלוג שלי. שנה שעברה הפוסט לכבוד שנת 2015 עסק בשינויים שכדאי שכל גבר ינכס לעצמו בכל הקשור להרגלי האופנה שלו, השנה החלטתי שלכבוד שנת 2016 הגיע הזמן שתתחיל לקחת אחריות על המראה שלך. כל השנה ניסיתי לפמפם לך כי כל שינוי שתחליט לעשות בארונך צריך להתבסס על ידע ומודעות. וסגנון אישי שתבנה לאחר שתבין מי אתה, מה אתה רוצה לשדר לעולם ורק כך תבחר באופן מודע. אולי בשביל זה שווה שתכיר קצת את ההיסטוריה. אולי יעשה לך חשק ואולי גם תלמד משהו.

מנהרת הזמן עם... חליפות.

1800, אנגליה. ג'נטלמנים בעקבים, מעילים ארוכים עם מפתח אחורי באמצע, קצת כמו זנב, גרביונים ממשי והגרוע מכל פאות מפודרות. 
עד שהגיע בו בראמל שבעקרון אפשר לומר עליו כי הוא זה שהמציא את החליפה. זו שאתה מכיר גם היום (ובמקרה הטוב גם לובש).


בו בראמל, שינה את חוקי המשחק
בו בראמל דחה מעליו את הטרנד האופנתי דאז ושינה את צורת הלבוש שהיתה נהוגה. ג'קט פשוט, מכנסיים ארוכים. מה שלימים יהפוך לחליפה המוכרת. בראמל נחשב לאבי דרך החיים הדנדית, פורץ דרך אופנתי בתקופה של אנגליה הריג'נטית. בני דורו כינו אותו "בראמל החתיך". לא היה איש עשיר, אבל הצליח לסחוף אחריו את בני האצולה ואת המלוכה. כולם רצו להראות כמוהו.

תחילת המאה 
תחילת המאה, ארבעה כפתורים בכיפתור גבוה (המתחיל קצת מתחת לבית החזה), דשים דקים, צווארוני חולצה גבוהים השלימו את המראה. חליפות שלושה חלקים היו נפוצות, לעתים קרובות נלבשו עם וסט כיפתור כפול מתחת לג'קט.

שנות ה 20
שנות ה 20, אחרי מלחמת העולם הראשונה, כולם רצו להשוויץ בעושרם, קצת יותר מזכיר את האופנה כיום, שכן העזו לנסות ולשחק עם אביזרים וצבעים. זה היה תחילתו של עידן העניבה השחורה וטוקיסדו לערב, עם עניבה לבנה כלבוש פורמלי. המכנסיים היו עם מותן גבוהה. אייקון של העת ההיא הוא צ'ארלי צ'אפלין.
צ'ארלי צ'אפלין

תחילת שנות ה 30, כמה שיותר גדול יותר טוב. החליפות רחבות יותר, מדגישות סילואט רחב הנחשב לגברי ומאצ'ואי. 


פרד אסטר
החליפות הושפעו מאוד מתור הזהב של הקולנוע דש צווארון רחב וכיפתור כפול. גזרת המכנסיים גבוהה ומונחת על המותן. רוב בחליפות דאז הגיעו עם וסט של שישה כפתורים. כחול, חום, בז' וחום אלו היו הצבעים שכיכבו יחד עם הדפסים גדולים.


שנות ה 30
באמצע שנות השלושים החל שינוי והסילואט השתנה. הג'קט קיבל גזרה יותר צמודה כשי להדגיש את סילואט הגוף ופחות כדי להרחיב אותו. המכנסיים עם פחות בד כך שהלובש אותם היה מתיישב, מכנסיו התרוממו מעל וחשפו את הקרסול.
אייקון של העת ההיא. פרד אסטר.


שנות ה 40. משמאל לימין, המעמד העובד ללא ג'קטים; לבוש לשעות הפנאי, הסריג מחליף את הוסט; חליפה לעבודה
שנות ה 40, תקופת מלחמת העולם השנייה, כל הבדים הטבעיים הוקצו לטובת מדי המלחמה משמע היה חוסר בד לחליפות שלושה חלקים. תקופת הצנע של החליפות. החליפות נתפרו בצורה מאוד קמצנית ומחומרים סינטטיים. מינימליזם. ללא וסטים, מכפלות קצרות. מעילים ישרים ללא עודף בד.  אייקון העת ההיא הוא פרנק סינטרה.
פרנק סינטרה
אקססוריז; העניבות היו ססגוניות וקצרות מלאות בצבע ודוגמאות, הן הגיעו לאמצע הפלג גוף העליון. עדיין הלכו עם שלייקס אך החגורות החלו לתפוס תאוצה.
אקססורייז
לאחר מלחמת העולם השנייה החליפה והלבוש השתנו והבגדים החלו לתפוס מראה קצת יותר צבאי, אשר קיבלו השראה מהמדים. מעילי צבא, ג'קטי בומבר, מעילי טרנץ'
מעילי טרנץ'
שנות ה 50, תקופת הפארנויה הקומוניסטית בארה"ב, המקארתיזם. באופן אירוני, כולם נראו אותו הדבר. חליפות כהות, חולצות לבנות, עניבות כהות ומטפחת כיס לבנה ומרובעת- שהיתה פריט חובה בלבוש עסקי.
קרי גרנט, כולם נראים כמו כולם
כאשר הסווינג החל לתפוס תאוצה, הג'קטים והמכנסיים התרחבו להם ונתפרו מבד קצת יותר אוורירי וקל המאפשר תנועה וריקוד. אייקון של השנים האלו היה לא אחר מאלביס פרסלי.
אלביס פרסלי
שנות ה 60, כולנו מכירים את הלבוש של שנות ה 60, הכל הודות למד מן.
מד מן
זה היה עשור של שינוי דרסטי. גיבורי תרבות מהמעמד הביניים החלו לתפוס תאוצה. תרבות הפופ החלה להראות את אותותיה. בני הנוער החלו להתלבש כמו גיבוריהם. תנועת המוד באנגליה תפסה תאוצה; עניבות דקות, דשי ג'קט דקים. קווים נקיים. גזרות של חליפות יותר ע"פ מבנה הגוף. יותר מותאם, יותר סקיני. מכנסיים בגזרה ישרה. סריגים עם צווארון פולו לרוב החליפו את החולצות המחוייטות. אייקונים בולטים לתקופה זו היו פול מקרטני וג'ון קנדי.
פול מקארתני וג'ון פ. קנדי
שנות ה 70 הביאו עמם את לידתו של הדיסקו, החליפה קיבלה משמעות אחרת. לאו דווקא חליפה לעסקים ולעבודה, אלא גם חליפה לשעות הפנאי. החליפות נהיו רחבות יותר, כאילו חזרה לשנות השלושים והארבעים, יחד עם חומרים סינטטיים (שעשור זה זכו להדר מחודש- משום מה), הרבה פוליאסטר, צבעוניות מגוכחת, דש חולצות מחוייטות וג'קטים רחב ומוגזם, כיפתור בודד ומכנסיים מתרחבים. דייויד בואי וג'ון טרבולטה הם חלק קטן מרשימה מאוד גדולה של אייקונים לעת ההיא.



דיוויד בואי וג'ון טרבולטה
שנות ה 80, המעצב ג'ורג'יו ארמאני משנה את כללי המשחק בסרט ג'יגולו אמריקאי. הלבוש הוול סטריטי מקבל תהודה רבה. חליפות כוח, ללא הרבה מאמץ, בדים רכים יותר, כמו פשתן מחליפים את הנוקשות שהיתה בחליפות עד כה. ריפוד עבה בכתפיים וחליפה יותר רפוייה, שינו את המראה של שנות השמונים. 


ריצ'ארד גיר בג'יגולו אמריקאי
שנות ה 90, עידן המינימליזם, תחילת מפלת החליפה. אנשים החלו להמעיט בלבישת חליפות ושכחו את כל היסודות של הלבוש. הבגדים הרחבים של שנות ה 80 נשארו רק בלי היהירות  ותחושת המטרה של חליפות הוול סטריט. השימוש בג'קטים היה בנפרד לחליפה. בשילוב עם ג'ינס או מכנסיים רחבים. קפלים במותן המכנסיים מקדימה היו מאוד פופלאריים בייחוד בשביל דור המקדונלדס שחיפש נוחות על פני נראות.
פירס ברוסנן
שנות ה 2000, עידן המטרוסקסואל. המילניום הביא עימו את הצורך להפגין את העושר ואת הגבריות המטופחת יחד עם נשיות ללא שום פחד להראות צד זה. הבלינג והדנדי של בו בראמול חוזרים ובגדול. וזו בעצם תחילתה של האופנה בה אנו נמצאים כיום רק בלי כל הרקמות המזעזעות על הג'קטים. בדים יקרים וראוותניים כמשי, קטיפה ותכשיטים נוצצים. המעצב הדי סאלימן, החזיר את ההדר לחליפות כשלקח את החליפה של שנות ה 60 והידק אותה, יצר סילואט סלימי וסקיני ויצר את החליפה שאנו מכירים כיום. אייקון מובהק בעידן זה הוא דיוויד בקאהם.
דייוויד בקאהם
שנות ה 2010, עידן הרטרוסקסואל. חזרה לערכים גבריים, זה ששותה וויסקי, ומטפח את עצמו, אך גם דואג לזקן או לזיפים. החליפה בגזרת סלים, מכנסי עיפרון  ומכפלת שמגיעה לקרסול וחושפת גרביים מדליקות.
אנדרה 3000

ג'וזף גורדון לוויט
ואסיים עם ציטוט שלי, שאיתו אני מקווה תתחיל את השנה החדשה;

אל תשכח!!! הזדמנות אחרונה לזכות בחליפה בהתאמה אישית, שכן ביום ראשון יפורסם הזוכה!



שנה אזרחית חדשה- לא תרצה להתחדש גם אתה?קינגסמן ונועה בן יצחק מזמינים אותך להראות במיטבך בשנה החדשה!כל שעליך לעשות כדי...
Posted by Noa Ben Izhak- Image & Fashion Consultant For Men on Saturday, December 26, 2015

שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים