יום ראשון, 13 בדצמבר 2015

איך להתלבש (או לא להתלבש) כמו... חנוך דאום

השבוע הוא חוגג יומהולדת ארבעים. הוא עיתונאי, קומיקאי וסופר דתי, מתנחל דתי-לאומי.מעבר להיותו כותב מוכשר היה סמנכ"ל פיתוח בערוץ 10, סמנכ"ל אסטרטגיה ב"רשת", השתתף ב"מחוברים", הגיש את התוכנית "המתנחל" ועוד... עם רזומה כזה, היה אפשר לחשוב שאופנה תהיה הצד החזק שלו. אז זהו. שלא.

איך להתלבש (או לא להתלבש) כמו... חנוך דאום




דאום הוא דמות מעניינת בתקשורת הישראלית עם משבר אמוני, זהותי, שייכותי- חייו הם תמצית כל הקונפליקטים באשר הם; משפחתו דתית אבל הוא חווה משבר אמונה כבר שנים; מתגורר בהתנחלות ועם זאת מתחזק קריירה תל אביבית ברנז'אית, סובל מדיכאון ונעזר בכדורים פסיכיאטריים, אבל שופע הומור ובעל סגנון כתיבה משעשע; מציג את עצמו כחסר ביטחון וחלש, אבל נחשב לאחד האנשים הכי מקושרים במדינה; דאום מעלה את שאלותיו ותהיותיו בפומבי ואינו מסתיר את הבלבול שלו. לאיזה מגזר הוא משתייך? עם אישיות מורכבת וחיים כפולים שהוא מנהל מצד אחד בברנז'ה התקשורתית (התל-אביבית) ומצד שני בביתו הדתי. בקיצור בלאגן.

בהתאמה וכיוצא מכך המלתחה שלו היא שעטנז של סגנונות, אולי לא במודע, יצר לעצמו סגנון "חסר סגנון" שמזוהה עם כלום.


חוץ מהכיפה הסרוגה (שלא תמיד שם- תלוי ביחסי אהבה שנאה שלו עם אלוהים) שמונחת על ראשו בנונשלאנט ומשייכת אותו באופן מיידי לציבור הדתי, המלתחה של דאום מבולגנת ולא משייכת אותו לכלום.


דאום במבנה משולב של אליפסה ומלבן, משמע שאם הכרס הקטנה שלו תעלם, הוא יהיה במבנה מלבני. 

אם לדאום היה אכפת מחיצוניותו מטרתו בלבוש היתה לטשטש את הכרס ולהאריך את הצוואר הקצר והרחב שלו. יש כמה דרכים לעשות זאת (ואני לא מדברת בכלל על מציאת סגנון אישי- כי כנראה שזה מסובך מדי כשאתה לא יודע מי אתה);
1. מפתח צוואר עמוק- שידגיש את אזור החזה. בד"כ דאום בוחר מפתח צוואר עגול וצר דבר שמקצר לו את הצוואר עוד יותר ומרחיב לו את הבטן. מפתח צוואר עמוק לעומת זאת ידגיש את החזה וישווה לו מראה שרירי יותר (באופן מפתיע)
מפתח צוואר שלא מחמיא לדאום
2. בגדים במידה- בגד במידה הנכונה יכול לעשות פלאים. לדאום יש נטייה לבחור בגדים שרחבים ממנו במידה או שתיים, או לבחור בגדים במבדים עבים- דבר שגם לא מחמיא במיוחד לגברים בגזרת האליפסה.
סווטשירט רחב, בד עבה, מפתח צוואר לא משהו
3. צבעים מחמיאים. לחנוך גוון עור בהיר, ושערות פנים מג'ונג'נות, משמע אדום לא תמיד בא לו בטוב. צבע שהופך את עורך לצהבהב או אדמדם לא עושה עמך חסד!

דאום לרוב לובש חולצת טי ובמקרים חגיגיים יותר יעדיף חולצה מכופתרת. בכל המקרים, מדובר בלבוש סתמי, נטול זהות או גינונים.

כשדאום בוחר חולצה מכופתרת, הוא עושה נכון כשמשאיר אותה פתוחה (עין ערך מפתח צוואר המצויין מעלה), אך למה לעזאזל חולצת הטריקו הלבננה צריכה לבצבץ? (זה סגנון המתנחל האולטימטיבי)



בגלל חוסר ידע, איכפתיות או מה לא לדאום אין סגנון משלו. הסגנון היחידי שנראה כי הושקעה בו מחשבה, בכלל לא היתה שלו אלא של המעצב דוד ששון שהשלביש אותו בתוכנית המתנחל של עונת הבחירות. כאשר כל פרק הולבש בצבע אחר. אבל למה לעזאזל הוא לא קיבל הסבר לגבי כיפתור הג'קט???? 


חליפות דוד ששון, "המתנחל" ערוץ 10
הלבוש בתמונה, הוא המראה הכי טוב שראיתי בו את דאום.
על אף החולצה הסגורה, נבחר צבע בהיר שעדיין נותן אשלייה של עומק. 
הסריג במפתח רחב והלבוש כולו במידה הנכונה. צילום אלכס ליפקין ללאישה.2012

שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים