יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

איך להתלבש ולא להתלבש כמו... ליאור נרקיס או... איך ללבוש ג'קט

שבוע שעבר העלה ביבי נתניהו תמונה שלו ושל שרה לכבוד יום הולדתה. ביבי בחליפה מחוייטת ובעניבה הממלכתית שלו. למראית עין הכל טוב נראה טוב אבל לא כך הדבר  (בואו נתעלם מהמצב במדינה, מתייחסת רק לבגדים), מי שקרא את הפוסטים שלי על ביבי אולי זוכר  את הביקורת המפרגנת שלי על לבושו. בדרך כלל הוא פועל על פי חוקי הלבוש, אך הפעם תמונה זו הפתיעה אותי מאוד, מאחר וביבי התחנך בארצות הברית, קוד הלבוש הפורמלי אמור היה להטמע בו יותר. אז בעצם מה לא בסדר ואיך לעזאזל ליאור נרקיס קשור?


איך להתלבש ולא להתלבש כמו... ליאור נרקיס או... איך ללבוש ג'קט

ליאור נרקיס מושא הפוסט חוגג היום יום הולדת 38, הוא החל בקריירת שירה בגיל 16 בשנת 1992, עם מוזיקה טורקית אך פרץ לתודעת הציבור בשנת 2000 כאשר שר מוזיקה ים תיכונית קלילה, את הפריצה הגדולה עשה בדואט "לכל אחד יש" עם שלומי שבת אשר את מילות השיר כתב עוזי חיטמן ז"ל.

מקצועו של נרקיס מחייב אותו להיות עם אצבע על הדופק בכל הנוגע למראהו החיצוני, על הבמה בהופעות צריך להתאים את עצמו לסגנון ששר, על הבמה באירועים כמו חתונות חייב להיות מתוקתק לבוש בחליפה באם זה שני חלקים או שלושה. בדרך כלל הוא מפגין ידע בתחום זה, לכן מאוד הופתעתי לראות אותו לבוש כך:


מעבר לסגנון שזה כבר עניין של טעם יש לו כמה טעויות מהותיות בנוגע לבחירת החליפה.
אתחיל בחליפה עצמה. נרקיס אוהב חליפות צרות- סלים פיט, שאין בכך דבר נוראי לכשעצמו, אך גזרה זו חייבת להחמיא לגוף הלובש אותה. מאחר ויש לליאור בטן עגלגלה, הדפסים קטנים כמו המשבצות שבחר, לא יחמיאו לו. הדר השני הבעייתי הוא הכפתורים בג'קט. הזכרתי בעבר כי השאיפה היא להדמות כשמתלבשים למסנה הטרפזי- המטרה היא ליצור אשליה של כתפיים רחבות ומותניים צרות הדרך הכי טובה לעשות זאת היא על ידי כפתור הג'קט. רכיסת כל הכפתורים תדגיש את העגלגלות של הבטן, רכיסה של רק הכפתור העליון תיצור אשליה של בטן שטוחה ומותנים צרות יותר. בדיוק אותה טעות שעשה ביבי בתמונה עם שרה. הוא רכס את כל הכפתורים.

תורת רכיסת הכפתורים על רגל אחת
בתחילת המאה ה 19 החליפה שימשה כבגדי היומיום לגברים שבחבורה, נראה שלא היו כללי כיפתור רשמיים. כל אחד רכס את כפתורי הג'קט על פי ראות עיניו ובאופן אשר התאים לאישיותו של הלובש או החתך של הבגד. צורת לבוש זו השתנתה כאשר הומלך מלך באנגליה שהיה שמן מדי לכפתורי הג'קט שלו. או לפחות, זה מה שאגדה מספרת. על פי האגדה, המלך אדוארד השביעי התחיל את המגמה של אי רכיסת הכפתור התחתון של החליפה. ככל הנראה, מאחר והיה כל כך שמן שלא היה מסוגל לרכוס את הכפתור התחתון. נתיניו שלא רצו לפגוע במלך, החלו לעשות את אותה הפעולה, דבר שעבר במהרה גם למדינות שהיו תחת שלטונה של אנגליה ומשם לשאר העולם.

היום אפשר לראות שאי רכיסת הכפתור האחרון, מדגישה את המותן ומצרה אותה ללא הדגשה של הבטן.
עליך לזכור כי הג'קט תמיד צריך להיות מכופתר בזמן עמידה, אך בזמן ישיבה עליך לפתוח את כל הכפתורים, על מנת שהג'קט לא יתרומם מעלה.

קצת טיפים לקנייית ג'קט
  • על הג'קט להיות מרווח בצורה מספקת בכתפיים אך לא רפוי, כדי שתוכל להניע את זרועותיך בחופשיות. 
  • רכס את כל כפתורי הג'קט ובדוק את המרווח בינו לבין הבטן. אם הוא רפוי מדי - הג'קט גדול, צמוד ונסגר בקושי - קטן. 
  • הצווארון להיות צמוד בהתאמה אל עורפך כך שצווארון החולצה יבצבץ מעליו בכסנטימטר.
  • שרוול הג'קט צריך להסתיים כ-10 ס"מ מקצה אגודלך מחפת החולצה כאשר אתה עומד נינוח וידיך לצידי הגוף. שימו לב שאתם יכולים לשלב ידיים מתחת לז’קט בלי מאמץ גדול.
  • ג'קט טוב צריך ל”חבק” את הכתפיים ולא ליפול עליהן. רוב  הגברים שאני נתקלתי בטוחים שהם במידה אחת מעל מה שהם צריכים, לכן כשאתם באים לחנות, נסו מידה אחת יותר קטנה.

אז אחרי רגע של הסטוריה ברשותכם אשמח לחזור לליאור נרקיס. בתמונה מעלה, נרקיס בחר חולצת טריקו אשר תככב מתחת לג'קט. החולצה כנראה היא חולצת בייסבול מכופתרת (שאת הכפתורים בחר להשאיר פתוחים עד סופם ליצירת מפתח צוואר וי). הבעיה בבחירה זו היא ההתנגשות בין עומק הוי שנוצר אל מול דש הג'קט. בכלל משום מה נרקיס מעדיף את החולצות שלו במפתח עמוק מאוד מאוד, מבלי להשאיר מקום לדמיון. אז נכון הוא צודק בבחירה- הוא אכן צריך מפתח וי או עגול פתוח על מנת לשוות לו מראה שרירי יותר, אך ככול שהוי יהיה עמוק יותר המבט ילך אל הבטן ולא אל החזה.
לנרקיס יש בעיה שהוא תמיד בוחר את הצמוד מדי, הוא חושב שזה ידגיש את השרירים, לכאורה הוא צודק, אך ברגע שיש כיווצים של מתיחה בבד, זה כבר נראה לא טוב.
המראה של נרקיס בהופעות כביכול מאוד מודע לעצמו אך הוא שוכח דבר מאוד חשוב בהקשר של מבנה גופו. אין הוא באמת יכול ללבוש צמוד וצמוד. צמוד מדגיש את מה שהיית רוצה להראות, אבל גם מה שלא היית רוצה שיראו.... לכן אם אתה לובש מכנסיים צמודים, החולצה לא יכולה להיות צמודה גם כן, וההיפך.
לעומת זאת כשהוא בוחר לשים מכנס צמוד וחולצת אוברסייז, אמנם הוא נראה מתלהב אבל זה מחמיא לו.

אני מחבבת את הסגנון של נרקיס מחוץ לבמות. סגנון רגוע יותר, פחות צמוד, פחות פורמלי ומצועצע, יותר כיפי. באם זה בחולצות טריקו מעניינות, שכבות ואביזרים מגניבים. הוא מערבב גם ספורטיביות יחד עם אלגנטיות וזה מראה שהולם אותו מאוד. 
חבל שנרקיס לא סגור על עצמו מבחינה סגנונית בלבוש. הוא יותר הולך בעקבות טרנדים ואופנות ולא מצליח להתמיד באחד מכל הסגנונות שלובש. אם היה מאמץ אחד מהם הייתי רוחשת לו יותר כבוד.
שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים