יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

איך להתלבש... כדי לא לעשות טעויות לבוש. פוסט לכבוד יום כיפור

אני תמיד אומרת שעל טעם וריח יש הרבה מה להתווכח, מאחר וטעם וסגנון אישי הם מאוד סובייקטיביים ומשתנים מאדם לאדם. לכן אני משתדלת שלא להתווכח על בחירות לבוש של אנשים, כל עוד הן מגיעות מתוך בחירה מודעת ומושכלת. לבוש יכול להיות כמטה קסם, ליצור אשלייה ותעתוע ולטשטש את כל הפגמים שאתה לא מעוניין שיראו ולהציג את כל התכונות החזקות בגופך שהיית מעוניין להשוויץ בהם. אך לבוש לא נכון יכול לעשות בדיוק את ההפך.

ולכן, כדי שלא תצטרך להוסיף עוד סליחה לרשימת הסליחות ולהתנצל בפני גופך על העוול שאתה עושה לו-  מציגה לכבוד יום הכיפורים פוסט מיוחד, איך להתלבש כדי לא לעשות טעויות לבוש.

מידה
הטעות הנפוצה ביותר והגדולה ביותר היא לבוש במידה הלא נכונה. הרבה גברים חושבים שהם נראים גבריים ושריריים יותר כאשר לבושים בבגד גדול יותר, אך בפועל גבר הלובש בגד רחב ממידותיו, יראה שפוף, רחב, נמוך, מגושם, מרושל והזרוע נטויה. לעומת זאת, כל גבר שילבש את הגזרה שבמידה הנכונה, יראה טוב. ללא יוצא מהכלל.

חולצה
השיטה לבחירת חולצה במידה הנכונה, היא לנסות למדוד חולצה שאתה בד"כ לובש ואז לנסות מידה מעל ומידה מתחת ופשוט להשוות. אם תפר השרוול הרבה מעל הכתף או מתחת לכתף, אם הכפתורים הסגורים מתפוצצים עליך או יש עודף בד בחזה או בשרוול- כל אלו מעידים על מידה לא נכונה.
קו התפר הרבה מתחת לכתפיים, מעבר לכך שניתן לראות כי החולצה גדולה בגלל עודף הבד...
ומה לגבי מפתח הצוואר? גם מאחורי בחירה זו יש תורה שלמה, אך בקצרה, הכל קשור לפורפורציות של מבנה גופך וצווארך. לדוגמא אם אתה בעל צוואר עבה וקצר- מפתח צוואר עגול יקצר את צווארך ולעומת זאת מפתח צוואר וי יעשה לך רק טוב... אם יש לך צוואר ארוך וצר מפתח צוואר עגול יעשה עמך חסד...
מפתח צוואר
מכנסיים
השיטה לבחירת מכנסיים במידה הנכונה היא בדיוק כמו בבחירת חולצה על ידי השוואה. אם יש עודף בד באזור המפשעה והישבן או הבד צפוף מדי עליהם, אזי מידת המכנסיים אינה מתאימה.

מכפלת במכנסיים היא חשובה, בייחוד אם אתה גבר נמוך. מכפלת תגרום למראה נקי, מסודר ורזה, כמו כן היא תמנע ממך להראות נמוך ומרושל.
אם היתה מכפלת היו רואים את שרוכי הנעליים. במצב הנוכחי זה נראה כאילו הרגליים טובעות במכנסיים

וככה המכנסיים נראים ללא מכפלת לאורך זמן
ג'קט
בחירת בלייזר, ריפוד הכתפיים אינו אמור לבצבץ מחוץ לקו או מעל קו הכתפיים, הוא אמור לשבת בצורה אורגנית עם הכתף ולהשתלב עימה באופן טבעי.

ריפוד הכתפיים לא מונח בדיוק על הכתף

ואם כבר בבלייזר עסקינן אז בחירת הג'קט היא עסק לא פשוט, יש גזרות רבות וכל אחת מיועדת לאירוע ומועד אחר. הגזרות משתנות בהרכבי הבד, עובי דש הצווארון כמות הכפתורים ועוד... בארץ אין תרבות חליפות ענפה כמו באירופה, אך עדיין ישנו חוק בל יעבור. לא משנה כמה כפתורים בבלייזר, אין צורך לכפתר את כולם, אחד מרכזי יעשה את העבודה, ייצור סילואט של מבנה גוף טרפזי.

כיפתור כל כפתורי הג'קט גורם לגוף להראות חסר צורה
עניבה
לכל עניבה עובי שונה. בחירת העובי היא לפני מבנה הגוף, הפנים והצוואר אם אתה שמן או רזה, שרירי או שדוף וכמובן הגיל והמאורע. עניבה עבה לגבר שמן/ מבוגר/ לאירוע רשמי. עניבה צרה לגבר צעיר/ רזה/ לאירוע פחות רשמי. גם לקשרי העניבה יש סוגים שונים ועוביים שונים וגם הבחירה בהם תעשה לפי מבנה גופך. אך יש חוק אחד לגבי עניבות קלאסיות- העניבה צריכה תמיד להגיע לקו החגורה. אחרת תראה מגוחך.

מימין ושמאל איך לא לענוב עניבה. במרכז הדרך הנכונה

שתהיה חתימה טובה ושנה ללא טעויות, ואם כבר טעויות אז כאלו שאפשר ללמוד ולצמוח מהן.

שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים