יום חמישי, 13 באוגוסט 2015

מנהרת הזמן עם.... משימת בלתי אפשרית!

בשלישי האחרון ביליתי בערב ההשקה של היס פלאנט ירושלים, בשכונת אבו טור. נוף מהמם, אווירה מהנה והכי חשוב המון המון סרטים. אז כבר הייתי מלאת אדרנלין אחרי שביליתי באולם ה IMAX, אז מתבקש שמכאן אסיים את הערב בעוד אדרנלין עם הסרט החמישי בסדרת הסרטים "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים". גילוי נאות כמעט והתפתתי ללכת לצ'יק פליק אבל חברה חכמה שכנעה אותי שיהיה כיף. וכמה שהיא צדקה. טום קרוז כבר מזמן הפך בעיני לסוג של בדיחה, בגלל כל ענייני הסיינטיולוגיה שלו- דבר שממש ממש השפיע על חוויית הצפייה שלי בסרטים בהם כיכב. אבל בסרט החדש בסדרה, האקשן כל כך כיף שאפשר להחליק לאדון קרוז על כל הממבו ג'מבו שלו בחייו האישיים ולהתרכז באית'ן דמותו בסרט.


אז בלי הקדמות נוספות, מנהרת הזמן עם... משימה בלתי אפשרית.




משימה: בלתי אפשרית, החלה כסדרת טלוויזיה בשנת 1966, המגוללת את סיפורה של היחידה למשימות בלתי אפשריות IMF כשבראשה דמותו של ג'ים פלפס ששוחק ע"י פיטר גראווס. הסדרה שודרה כשבע עונות עד 1973 והורדה מהמסך עד לשנת 1988 כשחזרה לשלוש עונות נוספות עד 1990. ג'ים פלפס הוא הדמות ששרדה בכל עונות הסדרה ואף הגיע גם לרימייק הראשון ב1996 לסדרת הסרטים תחת אותו השם. לעומת זאת שאר הדמויות כולל הקאסט הגרעיני לא שרדו את 
המעבר למסך הגדול.

הסדרה והסרט מלאים באקשן אך גם בהרבה הומור עצמי. הסוכנים של משימה, לעולם לא ילבשו בגדים שנראים כאילו הם נועדו כרגע לצאת למשימה. תמיד ילבשו בגדים כאילו היו הולכים לעוד יום עבודה במשרד. שינויי סגנונם בעיקר בא לידי ביטוי בתחפושות שלבשו כדי להסוות את עצמם.

ג'ים של גראוויס גם הוא היה חובב חליפות; פשוטות או עם דוגמא; משבצות, קווילט, רגל תרנגולת ועוד. היה לו גם אביזר לוהט בדמות משקפיים- שמש או ראייה הוסיפו לו נופך מסתורי.


ג'ים פלפס של פיטר גראווס- לאורך השנים. לבוש בחליפה. עוד יום במשרד
כאשר פלפס ידע כי עומד לעבוד בשטח הוא כבר התלבש בדרך קצת אחרת. אך תמיד אותו הדבר. חולצת גולף צמודה וג'קט האבזמים. ביחד או לחוד. כנראה הם היו ממש נוחים לשטח...
בא לעבוד
הסרט הראשון בסדרה יצא ב 96' ועליו הושמעו ביקורות רבות בקרב מעריצים בעקבות האדפטציה שנעשתה, מאחר ופתאום העלילה לא מתרכזת בעבודת הצוות אלא רק בדמות מרכזית אחת מתוך הצוות- אית'ן האנט (שכלל לא הופיע בסדרה המקורית) אשר כאמור משוחק ע"י טום קרוז בכל חמשת הסרטים.

את ג'ים פלפס בסרט של 96' שיחק ג'ון ווייט (אביה של אנג'לינה ג'ולי אם מישהו תהה), גם על דמותו הושמעו ביקורת שכן, הסוכן החביב והטוב בסרט הפך את עורו ונעשה לרע בסיפור. על כן לא הופיע בסרטים שבאו אחריו.

פלפס של ג'ון ווייט הוא שתי דמויות שונות והלבוש שלו מייצג את שתיהן. האחד סוכן סבא חביב, הלובש סריגים, כובע, חולצות מכופתרות ושלייקס בצבעים רכים ונעימים ומשקפיים עם מסגרת דקה.

הפיליפס השני הוא הרע במיטבו, אשר הפך את עורו בשם הנקמה והכסף. בגדיו כהים, פונקציונליים לשם המשימה, סיגריה ןאקדח הם אביזריו הנלווים לסיום המלאכה.


פיליפיס של ווייט, רע במיטבו
ומה לגבי אית'ן הארט של קרוז?

הארט של 96' מוצג כסוכן צעיר פעלתן, חתיך ושרירי- והבגדים שלו מדגישים בדיוק את זה. ג'קט עור, חולצות טריקו שחורות צמודות עם מפתח וי ארוך (להדגשת החזה השרירי ונתינת אשלייה של גובה), סריגים וחליפות בהתאמה אישית (עם פסים לאורך לטובת אשלייתת הגובה).


הארט של 1996
לעומת זאת הארט של 2015 בסרט החמישי יותר בוגר, ללא שום חשש להראות לא במיטבו (על אף שעדיין דאגו להראות את שריריו של קרוז) עם בגדים נטו לעבודה כמו ג'קט עור או חולצת פלנל מכוערת או חליפות מחוייטות יומיומיות פחות כבדות. עדיין רציני אך עם פחות חשיבות עצמית.


הארט של 2015
שלך בידידות,




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים