יום ראשון, 26 ביולי 2015

איך להתלבש כמו.... גיא פינס

אתמול חגג מלך הביצה המקומית 47 אביבים. כן, כן אני מדברת על האיש שכבר 18 שנה מגלה לנו איזה סלבס נראו באיזה אירוע, מה הם לובשים כשהם יורדים לקנות במבה בפיצוצייה ומה הם נועלים בשביל הביסלי. זה שהכניס את עולם ההשקות לז'רגון המקומי כששלח לכל אירוע צוות עם מיקרופון בצורת כוכב, והוא שגרם לכוכבי השלולית המקומית להתחיל להתלבש עבור המצלמות, לאחר שהקים משטרת אופנה שמדרגת את הטעם הטוב ומחנכת את כולנו.
אבל האם הוא עומד בסטנדרטים שהציב בעצמו בביצה המקומית?

איך להתלבש כמו... גיא פינס


כשאני מדברת על סטנדרטים, אני לא מדברת על אופנה, טרנדים ומותגים, אלא על סגנון אישי, האם יש אחד כזה אשר מזוהה עם הדמות? והאם סגנון זה מתאים למבנה גופו ולאורח חייו?

אז היי גיא, מתחילים:

גיא פינס, בנה של ציפי פינס, מנהלת תאטרון ליסין, לקח חלק בתרבות הישראלית עוד מימי ילדותו  כארש ככב על בימות תאטרון ליסין, את שרותו הצבאי עשה, איך לא, במחלקת התרבות של גלי צהל שם שירת כשש שנים ככתב, מגיש ועורך כחייל בקבע. את דרכו האזרחית עשה כעורך מדור התרבות במקומון העיר. ב94' עבר לטלוויזיה כעורך ומגיש לצדה של יעל אבקסיס במגזין שבועי העוסק בתרבות. ב97' הרצועה השבועית הפכה ליומית, יעל אבקסיס נטשה לטובת קריירת משחק ופינס הפך הפנים מאחורי עדשת המצלמה ולפניה. "ערב טוב עם גיא פינס" יוצא לדרך, חדשות הבידור הישראלי.

עם השנים התוכנית עברה שינויים רבים, ביניהם אייטמים צהובים יותר או פחות, טלוויזיה ישראלית, קולנוע ישראלי והמון אבק כוכבים מהגולה. הוא הכניס את דורין אטיאס מלבישת הטנלובלות לפני כ 13 שנה לפינת אופנה, בה היא קוטלת או מפרגנת לכוכבים המקומיים ולאלו שמעבר לגבולות הארץ, ובכך יצר אבק כוכבים מקומי גם אצלנו, הוליווד זה כאן.

אז מה אפשר לומר על לבושו של הפינס?

קודם כל מעל הכל לפינס יש סגנון אישי, אם הוא מוצלח או לא זה כבר עניין של טעם ופרופורציות נכונות.
לפינס מבנה פנים קצת חמקמק, לפרקים נראה שמנמן יותר במראה אליפטי ולפעמים נראה רזה מוארך יותר במבנה הביצה.
צווארון לרוחב למבנה פנים אליפטי וביצה
אני מעריכה שזה קשור לזוויות צילום ולתנודות במשקל, אך כך או כך, למבנה פנים מסוג זה בעל נטייה להיות מוארך יש צורך לאזן את צורת הפנים עם צווארון שנוטה לרוחב. דבר שפינס בהחלט עושה כאשר לובש חולצות מכופתרות. הוא אף לא מכפתר את הכפתורים בצווארון על מנת לא לשוות לצווארו מראה שמן, יותר מזה, כאשר הוא אינו מכפתר את הצווארון הוא נותן לצוואר מראה ארוך ולא גוצי (שמן ונמוך).

ככל שיותר עור יהיה חשוף כך מבנה הגוף יראה יותר ארוך ויותר רזה. על כן מומלץ לגיא לחשוף את עצם הצוואר (הבריח, הקלוויקולה), כלומר שעצם הצוואר תהיה הגבול למפתח הצוואר שלו.
עצם הצוואר 
פינס אינו גבר גבוה ורזה על כן עליו לבחור בקפידה את גזרות החולצות שלו, אורכן וצורת סופן. אם החולצה מחוץ למכנסיים והיא ארוכה מדי, היא מאריכה את הפלג גוף העליון ואף מרחיבה אותו ומקצרת את התחתון.

על כן עליו לדאוג שאורך החולצה יכסה את הכיס הדמי אך לא יעבור את קו המפשעה. עדיף שסיום החולצה יהיה בצורה עגולה ובכלל לטעמי, עליו להכניס את החולצה למכנסיים. מספיק שהצאוורון אינו מכופתר כדי לשוות למראהו מראה יומיומי ולא מחייב.

ומה בנוגע ללבושו כמגיש חדשות הבידור? הו. פה אני חלוקה. כמלבישה בחדשות 2, אני מלבישה גם את המהדורה המרכזית וגם את המהדורה הצעירה, לכל אחת מהמהדורות יש את האפיון שלה. המהדורה המרכזית היא יותר ממלכתית ויותר רצינית, כך שהמראה של המגישים צריך להראות בהתאם. המהדורה הצעירה היא מהדורה חדשותית יותר קלילה המנגישה את החדשות לצעירים, על כן המראה של המגישים צריך להיות בהתאם אבל עדיין לוקח את עצמו ברצינות. אז למה אני חלוקה בנוגע ללבושו של הפינס בתוכניתו? בחדשות לא ילבשו לעולם חולצת טריקו, אך בחדשות הבידור העניין הוא אחר. פינס בחר את המראה הצעיר, במראה שלוקח את עצמו ברצינות עם ג'קט אך מונגש לצופים בחולצות הטריקו. אז מה הבעיה? יש כאן שתיים לדעתי;  הדבר הראשון הוא חולצות הטריקו. מפתח הצוואר העגול, אינו מחמיא לו, אם נסתכל מעלה בתמונות, ניתן לראות שכמה שיותר פתוח ככה יעשה יותר טוב למבנה פניו. בפועל הוא בוחר חולצות עם מפתח עגול שמגיעות לעצם הצוואר, אך יחד עם מבנה פניו נראה שמשהו שם לא עובד... אם היה בוחר בחולה במפתח V מראהו היה נראה אחרת.
מימין פינס במפתח צוואר V, המראה המחמיא ומשמאל מפתח צוואר עגול. פחות.
הדבר השני שבעיני לא עובד במראהו, הוא הג'קט מאחר ומדובר בחדשות קלילות גם על הג'קט להראות קלילי יותר ועם זאת גם עדכני יותר, על כן הייתי מפשילה את שרוולי הג'קט עד ללפני המרפקים, כך הוא חושף עוד עור למראה רזה יותר וגם מתאים את עצמו למעמד, ובכלל הייתי מגוונת בצבעי הג'קט, לגוונים בהירים. שימו לב שעם הרקע האדום זהב אשר מאחוריו לא כל צבע יעבור מסך אבל גם לא צריך לשעמם את הצופים.

פינס הצליח לבסס לעצמו מראה שמאוד מזוהה עמו, בעל סגנון אישי מובהק, אך האם הסגנון הזה מעניין או מגניב, תשפוט בעצמך.

שלך בידידות,

  

תגובה 1:

  1. אין ספק שלאורך השנים הלוק שלו ישתנה והפך להיות אייקוני.
    לא סתם היו דיבורים על היותו שונה ומיוחד.
    הוא שם ודבר והוא הרוויח את זה ביושר,
    אייקון אופנה אמיתי שלא מפחד להיות מי שהוא בתעשייה.

    השבמחק

פוסטים פופולאריים