יום חמישי, 23 ביולי 2015

מנהרת הזמן עם... בריאן ג'ונס ממועדון 27

היום, לפני 4 שנים "מועדון 27" המפוקפק, שוב חזר לכותרות, לאחר שהזמרת איימי ווינהאוס נמצאה ללא רוח חיים בביתה בלונדון. 
איימי ווינהאוס, 1983-2011
ב"מועדון" זה חברים למעלה מ 40 חברים. מוזיקאים שונים, בעיקר מסגנונות הרוק והבלוז, אשר בדרך כזו או אחרת, מצאו את מותם בגיל 27. המוזיקאי שמותו שם את אור הזרקורים על התופעה, מאחר והיה הראשון בגל של המיתות המסתוריות, היה בריאן ג'ונס, חבר מייסד להקת הרולינג סטונס, אשר ב-3 ביולי 1969 השתכר וטבע בבריכת שחייה. בתוך שנתיים מאותו היום נפטרו שלושה מהמוזיקאים החשובים בדורם, ג'ניס ג'ופלין, ג'ימי הנדריקס וג'ים מוריסון, כולם משימוש יתר בסמים אסורים או בתרופות וכולם בגיל 27. אז איך בעצם נכנס מושג זה ללקסיקון התרבותי?
מותו של מוריסון אירע בדיוק שנתיים לאחר מותו של ג'ונס, ב-3 ביולי 1971. הדעה הרווחת היא שהרצף הטרגי הזה החל את השימוש במטבע הלשון "מועדון 27".
ג'ופלין, הנדריקס, מוריסון וג'ונס היו כולם מוזיקאיים בשיא הקריירה שלהם, אשר נחשבים עד היום לאגדות רוקנרול, ומשום כך הם גם נחשבים למפורסמים שב'מועדון'. אליהם צורף חבר חמישי, קורט קוביין, הסולן והמנהיג של להקת נירוונה, שהתאבד כ-20 שנה מאוחר יותר, ב-1994, בגיל 27, ואף הוא נחשב לאחד הזמרים והמוזיקאים החשובים של דורו ועליו כתבתי ארוכות לפני כשלושה חודשים. מוזמנים לקרוא ולהתעדכן. 
מימין לשמאל; בריאן ג'ונס 1942-1969, ג'ימי הנדריקס 1942-1970, ג'ים מוריסון 1943-1971, קורט קוביין 1967-1994
מנהרת הזמן עםבריאן ג'ונס; מועדון 27.


בריאן ג'ונס
בריאן ג'ונס חבר ואחד ממייסדי להקת הרולינג סטונס הבריטית. לג'ונס היה חלק נכבד בהצלחת הרולינג סטונס והוא גם זה שהגה את שם הלהקה. ג'ונס היה גיטריסט וזמר ליווי בלהקה. ג'ונס גדל בבית מוזיקלי והיה אוטודידקט בכל הקשור לנגינה, בחייו למד לנגן על פסנתר, גיטרה, סקסופון, קלרינט, מפוחית, סיטאר, טמבורה, קסילופון, חלילית, נבל ועוד.
אוטודידקט מוזיקלי ואייקון אופנה
למעט היכולת הפנומנלית שלו ללמוד לנגן על כלי נגינה שונים בצורה מקצועית לחלוטין, הוא היה ידוע בסגנונו האישי המיוחד, אייקון אופנה, אשר השתייך לזרם התרבותי מוֹד (מלשון מודרניזציה), אשר היה נפוץ בקרב צעירי אנגליה בשנות השישים, מרד נעורים, לבוש איטלקי ומוזיקת ג'אז, רית'ם אנד בלוז והתנגדו לתרבות הפופולרית שהיתה אז- רוקנרול.
ג'ונס בתחילת בדרך, ילד טוב ירושלים
היתה לו כריזמה סוחפת אשר יחד עם מראהו המיוחד וחוש האופנה שלו, הפך לכוכב הפופ האולטימטיבי בשנות הששים. לבריאן תסרוקת אייקונית אשר מזוהה עמו מאוד, הוא לעולם לא היה לקוח קבוע של ספרים ושיערו כמעט ולא עבר תחת מספריים. הוא גידל את שיערו הבלונדיני בצורה של קסדה, אשר כיסתה את מצחו ואוזניו.
ג'ונס והקסדה
בימיה הראשונים של הסטונס, חבריה נראו כילדים טובים ירושלים, קווים נקיים, תחכום אלגנטי שהתבטא בחליפות. אך למרות שנראו כלהקה אחידה, בריאן תמיד התבלט במראהו. המגניב, המיוחד.


הרולינג סטונס בתחילת דרכם
בתקופותו הקצרה ככוכב עבר שינוי מהנער הטוב והנקי לגבר צעיר אשר חי את החיים הפרועים של הרוקנרול, אייקון אופנה הלבוש תמיד בצורה קפדנית; חליפות בהתאמה אישית, חולצות מכופתרות, פסים. לגבר שלקראת סוף שנות הששים, סגנונו הפך אסצנטרי,  שיערו ותסרוקתו החלו להתארך, החליפות המהודקות הוחלפו לג'קטים מקטיפה וחולצות עניבות-צעיף, הג'ינסים נהיו צמודים, המגפיים גסים יותר, דוגמאות וטקסטורות על בדים, צבעים שמחים. תמיד השקיע באסתטיקה מוקפדת ומוחצנת הן מבחינת מבחר והן בזמן שלקח לו להתארגן ליציאות במועדוני לילה.


חולצות עניבה- צעיף


פרווה, צבעים עזים וקטיפה

הוא היה חובב אביזרים; נעליים, כובעים, תכשיטים, חגורות, שרשראות, עניבות וצעיפים. הוא ידע לשדר כל מראה גם הפשוט ביותר על ידי הפריט הנכון.
חובב אביזרי אופנה מושבע

סגנון שבקלות  גברים יכולים לנכס לעצמם בימנו אנו
לא כל מראה שבחר ללבוש אז הוא עדכני גם היום, אך בהחלט ניתן לקבל השראה מכל פריט שבחר. איך התאים צבעים וטקסטורות ואיך הצליח לשדר סטייל של כוכב, להתבלט ולהיות מודל לחיקוי, עד מותו שהוסיף לו הוד והדר למותג שניסה ליצור והצליח.

שלך בידידות,




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים