יום חמישי, 11 ביוני 2015

מנהרת הזמן עם... ריי צ'ארלס

אתמול לפני 11 שנה הלך לעולמו מחלוצי מוזיקת הסול. מי שייצר לעצמו צליל ייחודי לו בעזרת חיבור של הרית'ם אנד בלוז, הגוספל, הבלוז, הפופ ומוזיקת הקאנטרי. בין האמנים השחורים הראשונים שזכו לקבל בחברת תקליטים גדולה שליטה אומנותית על החומרים שלהם, ובכך היה לפורץ דרך. פרנק סינטרה כינה אותו "הגאון האמיתי היחיד בשואו ביזנס".


גבירותיי ורבותיי קבלו את מנהרת הזמן עם....המוזיקאי, הפסנתרן והזמר ריי צ'ארלס. 


כשהתעוור ריי בילדותו בעקבות מחלה שלא טופלה כהלכה, אמו דאגה להזכיר לו שהיא לא מתכוונת לרחם עליו, שהוא לא יקבל יחס מיוחד מאף אחד בעולם בגלל שהוא נכה ושעליו לעבוד קשה יותר מכולם. מהילד הקטן והעני מג'ורג'יה, גדל להיות מוזיקאי מוערך ומצליח, בעל חוש אופנה מפותח להפליא, אז איך בעצם על אף העיוורון יצר לעצמו סגנון אישי? 

חוש הראיה, שלא היה בנמצא, הוחלף בחוש המישוש. במקרה של צ'ארלס כשהתלבש, הסתמך בעיקר על הטקסטורות המיוחדות והססגוניות. תחושת הבד תחת האצבעות, הבליטות של הבד, מתווה החוטים האריגה (שתי וערב) או הסריגה (לולאה בתוך לולאה).
טקסטורות ובדים שונים, כמה שיותר בולט יותר טוב
משבצות, פסים, נקודות, פרחים, הם רק חלק מהטקסטורות שלבש על סוגי הבד השונים כטוויד, צמר, פרווה, משי, קטיפה, סאטן, כל אלו עברו תחת ידיו המיומנות של ריי. הג'קטים הססגוניים שנהג ללבוש הפכו להיות חלק מסימן היכרו, אך לא יותר מהמשקפיים.  

משקפי שמש של בילי סקיטל שלא ניתן להשיג עוד
ריי נהג להרכיב משקפי שמש, גם ביום וגם בלילה, בגלל עיוורונו. בשנת 47' הרכיב את הזוג הראשון שלו כסימן היכר ומאז לא היה ניתן למצוא אותו מהלך ללא אביזר זה.
מעיל ארוך ומחוייט לאורך השנים
מה שיפה בסגנונו של ריי, שעל אף שהטרנדים השתנו עם השנים, סגנונו האישי לא השתנה כלל וכלל. הוא ידע בדיוק מה רוצה לשדר ואיך לעשות זאת ואימץ לעצמו מראה אלמותי שאותו ניתן היה לראות לאורך כח השנים. אמנם הגזרות השתנו אך לא הסגנון והדרך בה נהג להתלבש.
ריי לאסקוויר
ריי בחייו ובמותו לימד שלהיות בעל סטייל זה הרבה יותר מלהסתכל על עצמך במראה, צריך להקשיב לעצמך ולסביבה ולאמץ את המראה שאתה מרגיש בו הכי אתה.

שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים