יום ראשון, 31 במאי 2015

איך להתלבש ולא להתלבש כמו... ג'יימי אוליבר

מושא אהבתי של שנות התשעים, חגג שבוע שעבר יום הולדת ארבעים. את כל השדרוגים הקולינריים במטבחי, אני חבה לו. עם המון תשוקה לצבעים, ריחות וטעמים, שחצו גבולות ועברו גם את המסך, הוא גם יפה וגם אופה, אך האם כשרונו נראה גם בלבושו? 


איך להתלבש ולא להתלבש כמו... ג'יימי אוליבר.

אוליבר נתגלה ב 1996 על ידי המפיקה פטרישיה לואלין אשר גילתה בעבר את שתי הטבחיות הידועות בסדרה "שתי גבירות שמנות". פטרישיה חיפשה שף צעיר ומבדר לתוכנית טלוויזיה חדשה. את אוליבר ראתה במקרה כשאר צפתה בתכנית הטלוויזיה התיעודית "חג המולד בקפה הנהר" (Christmas at The River Café) אשר צולמה במסעדה איטלקית ידועה דה ריבר קפה בה הוא עבד. אוליבר הצחיק את צוות הצילום והופיע בקטע קצר שבו הוא נראה בעת עבודתו. בשנים 1998ו-1999 צולמו שתי עונות מוצלחות מאוד של התוכנית "השף הערום" ברשת BBC הבריטית ומשם מבחינתו הכל השתנה בחייו. הבעלים של שש מסעדות ביניהן "חמש עשרה" מסעדת הצדקה Fifteen שם הוא מאמן 15 פרחי טבחים צעירים ומעוטי יכולת לעבוד בשטח המסעדנות והאירוח. היה המנחה של למעלה מ 30!! תכניות בישול ובעל אג'נדה מובהקת לאוכל בריא לילדי בריטניה, אוכל אורגני ובשנה האחרונה הפך גם לצמחוני. אג'נדות אותן מקדם בכל דרך אפשרית. 

ג'יימי הוא ממש כמו רוב הגברים שמגיעים לקבל את עזרתי. בלי סגנון אישי, לפעמים נראה כאילו ניסה יותר מידי, לובש בגדים שגדולים עליו בכמה מידות, משמנים שנהיים בולטים לעין בגלל גזרות וצבעים לא נכונים, אי התאמת הלבוש לאירוע ועוד ועוד....

אני אתחיל מהדברים הבעייתיים בלבושו של אוליבר:

בגדים לא במידה, חוסר מכפלת וחולצת טריקו מבצבצת
1. בגדים שלא במידה- בעיה מספר אחת אצל רוב הגברים. בגדים שלא במידה משווים מראה רחב ושמנמן, מכבידים על המראה הכללי וגורמים לאשליה של אי יציבות וגובה נמוך. אם ג'יימי היה מחליף את כל מלתחתו לאותה מלתחה רק במידה הנכונה, כבר היה נראה הרבה יותר טוב.
2. עודף בד במכנסיים- בעיה נפוצה אחרת בהלבשת גברים. לכל גבר מן הסתם, מידה אחרת, היקף מותניים, אורך רגליים, עובי ירכיים ולכל אחד גם גזרה המחמיאה לו. החכמה היא למצוא את המידה והגזרה הנכונה ואחר כך להתאים לנתונים הפיזיים של הגוף- משמע גבר נמוך יזדקק למכפלת פנימית. המון גברים מתעצלים, קונים מכנסיים ולא טורחים לקחת אותם לתופרת. התוצאה היא כאילו שלא קניתם את המידה הנכונה. עודף הבד ינמיך וישמין.
3. חולצת טריקו מבצבצת- בקיץ אני בהחלט ממליצה על גופיית סבא או חולצת טריקו מתחת לחולצה המכופתרת- טריק אשר סופג זיעה וריחות גוף לא נעימים. אבל אחת השיטות לתת אשליה של גוף חסון היא להראות את עצם הבריח- עצם החזה. ג'יימי נוטה להסתיר את עצמות אלו מה שנותן תחושה של צוואר קצר. בכלל רצוי שהחולצה התחתונה לא תבצבץ כלל..


ג'יימי של פעם היה במבנה מלבני, אך כיום המבנה שלו קצת השתנה והתעגל, בייחוד באזור החזה והמותניים. הוא מאוד אוהב ללבוש סווטשרטים וחולצות פולו. אין שום בעיה בבחירות אלו, אך היה רצוי שייבחר בחולצות ללא פסים לרוחב על מנת לא להדגיש את השומנים, כמו כן היה רצוי שיבחר בדים שפחות מדגישים את החזה שלו. סווטשרטים עם קפוטושון תמיד ינמיכו את האדם הלובש אותם, ואם הוא מעוניין בחולצות פולו (שמאוד יכולות להחמיא לו) היה רצוי שהטריקו לא יבצבץ מטה... 

הצעיף, המידה, הצבע הגזרה

הרבה פעמים אדון אוליבר ממש משתדל בלבושו- בייחוד לאירועים אך חוטא שוב למטרה ונראה כאילו הוא התחפש. בגדים שלא במידה, אי התאמת צבעים, גזרות מגוחכות ואביזרים לא קשורים, העניין הוא שאם אוליבר היה בעל סגנון מובהק כל אלו לא היו נראים כאילו התחפש. 


אוליבר חובב חולצות משובצות. פריט די סטנדרטי, אפילו הייתי אומרת שהן מחמיאות לו, רק חשוב להדגיש שכל כיס על החזה, ובד שהוא בכיוון שונה על החזה, ידגיש אותו, על גבר רזה זה משווה מראה חטוב, על גבר שמנמן מדגיש אזורים פחות מחמיאים.


אוליבר חובב כובעים, לדעתי הם לא עושים עמו חסד בטח לא הגזרות שבחר לעצמו. לאחרונה הפציע אוליבר עם תספורת אנדרקאט- גלאח בצד אחד, תסרוקת מאוד אפנתית, האם אוליבר התחיל לשנות את מראהו המוזנח?

תספורת חדשה
החולצה המכופתרת פתוחה, שימו לב להבדל כשאין שם טריקו מבצבץ...



ועם זאת שימו לב כיצד אוליבר נראה גבר אחר לחלוטין כאשר הוא לבוש במידות הנכונות ועם סגנון קצת שונה. החולצה המשובצת עדיין שם עם תוספת של בלייזר, הטריקו עדיין שם ומקבל מקום של כבוד מתחת לחולצה מכופתרת פתוחה, החליפה במידה הנכונה ובפסים לאורך. 

כך הייתי רוצה לראות אותו, פחות מוזנח יותר מהוקצע ולוקח את עצמו ברצינות, מבחינתי הוא בהחלט עדיין עירום..

שלך בידידות,



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים