יום ראשון, 17 במאי 2015

איך להתלבש או לא להתלבש כמו... השרים החדשים בממשלה ה 34

ממשלות באות, ממשלות הולכות, זה הכל עניין של זמן. ביום חמישי האחרון הונחתו עלינו השרים החדשים בממשלה ה 34, חלקם יותר מוכרים לציבור וחלקם פחות. מה שבטוח שבתקופה הקרובה יהיו יותר בתודעת הציבור ועל כן הפוסט של היום מוקדש להם, מה שכן חיים קלים לא עשו לי שכן מדובר בהמון שרים (ועוד 3 שרות שעליהן לא ארחיב) 

איך להתלבש או לא להתלבש כמו... השרים החדשים בממשלה ה 34.

בנימין נתניהו- ראש הממשלה, שר הבריאות, שר החוץ, שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה אזורי.
על ביבי, 65, כתבתי ארוכות לאחר הבחירות, (את הפוסט תוכלו למצוא כאן). החליפות שלובש נראות אחידות, כמעט זהות: חליפות שני חלקים ברכיסת שני כפתורים או כפתור אחד, בעלות מפתח עמוק ורחב, מעוטרות בדש מחודד. רובן ככולן כהות, בגוונים של שחור או כחול-נייבי, והן נלבשות עם חולצה לבנה או תכולה ועניבה רחבה מפוספסת בגוונים שונים של כחול. כמו לא מעט פוליטיקאים מקומיים, גם נתניהו קורץ בדרך כלל לשילוב הצבעים של דגל הלאום - כחול ולבן. 
עניבות רחבות בצבעי כחול ולבן



נתניהו מציית לקוד לבוש מחוייט שבו קיים מעט מאוד מרחב תמרון: מספר הכפתורים במקטורן, רוחב הדש, עובי  וצבע העניבה, עובי הצווארון והצבע של החליפה. סגנון אישי במקרה זה נאמד בהתאמת החליפה למבנה הגוף, לדוגמה של העניבה ובהתאמתה לחליפה ובאביזרים הנלווים. אמנם נתניהו מרגיש בנוח בקוד לבוש זה, אך הוא נכשל בסגנונו. הופעתו  מרושלת וחליפותיו מיושנות. קו הכתפיים מודגש בכריות תפוחות באופן מוגזם, אשר יוצרים קפלים לאורך השרוולים הארוכים מדי, אורך המקטורן מגיע הרבה מתחת לקו מפרק האגודל, כך ששוחה בחליפותיו.

הרבה תיקים על איש אחד זה לא כל כך אפנתי וגם כבד

נפתלי בנט- שר החינוך, שר ירושלים והתפוצות (כאשר ענייני ירושלים יעברו לאחריות ראש הממשלה)
הפוליטיקאי שבבחירות 2013 התרשל בהופעתו עם חולצה כחולה, פתוחת צווארון ולא מעונבת - בסגול או בתכלת, שידר שעל אף הרקע האמריקאי שלו, בנט מתנכר לערכי הלבוש הרשמי שיובאו מארצות הברית והתאימו כל-כך ליריבו הפוליטי בנימין נתניהו. אך במהלך כהונתו בכנסת משהו השתנה בו, ניסה להקטין את הפער בינו לבין ביבי. המראה הבלתי מסוגנן של חולצת הצווארון הפשוטה, עם חולצת טי לבנה שמבצבצת מתחת, התחלפה בחליפות (כמעט במידה הנכונה) בצבעוניות של גווני הכחול והאפור, חולצה מכופתרת עד סופה עם צווארון מעומלן ועניבה דקיקה וישרה. 
עניבות דקות, אולי דקות מדי לבטנו העגלגלה
משה כחלון- שר האוצר
משה כחלון בולט כאחד הפוליטיקאים החביבים והפחות נפוחים בממשלה החדשה, אך לצערי הרב אינו בולט בסגנון לבושו, חולצות בגוונים בהירים בצבעי בייבי של ורוד ותכול משתלבים היטב עם גוון עורו השחום, אך למעט הבחירה הנבונה בצבעוניות זו, אינו לובש בגדים אשר משדרים מנהיגות. עושה רושם כי הוא פשוט שולף מהארון את הדבר הראשון שרואה בו ואת האמת המבחר לא רב.
אין מבחר
אריה דרעי- שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל
מי שהיה החלוץ שהנהיג את קוד הלבוש של החליפות, מבית האופנה האיטלקי ורסאצ'ה, זה ש 11 שנים אחורה אחרי הפוליטיקה ואחרי שהותו בכלא, הקים חברה לייבוא חליפות המותג ס.לורנצו בשיתוף עם המשביר החדש לצרכן. עבר מהפך שלילי במראהו החיצוני, לאחר שמראהו לא עלה באותו קנה עם האני מאמין של המפלגה שאותה הוא מייצג. הוא אינו מקפיד בלבושו כבעבר, החליפות נראות כאילו גדלו עליו בחצי מידה והעניבות כבר לא מפוארות כשהיו, הכפתור הראשון בחולצה נשאר פרום והעניבה רפויה גם כן, דבר המשווה לו מראה מרושל ומוזנח. 



על שאר ראשי המפלגות תוכלו לקרוא כאן

דוד אזולאי- השר לשירותי דת
אזולאי במשך כ- 20 שנה כיהן כחבר כנסת ולראשונה בחייו משרת כחבר בממשלה. כל כך הרבה שנים בכנסת יכלו לשבש את המצפן האופנתי שלו אך למרבה המזל הוא ממשיך לענוב עניבות מסוגננות שהן בערך הפריט האופנתי היחידי שבו מתהדר אזולאי. משבצות, מעוינים, נקודות ופייזלי הם רק חלק מהמבחר, את עניבותיו עונב בקשר וינדזור הרחב אשר מתאים בפרופורציות למבנה פרצופו הרחב.  

אופיר אקוניס- שר בלי תיק
שר במשרד התקשורת,בתור אחד שמכיר היטב את כל ההיבטים שבתקשורת הוא אכן שם דגש למראהו החיצוני. תמיד בעניבה, בצבעוניות שונה, בקשירת וינדזור הרחבה אשר מתאימה למבנה פניו הרחב גם כן. גולשים רבים באינטרנט טוענים כי מחלפות ראשו הן בעצם פאה, אך לא כך הדבר, פשוט התספורת שלו לא כל כך מוצלחת למבנה הפנים העגלגל שלו כשהשביל באמצע לא מוסיף.
שביל באמצע, שביל בצד
דני דנון- שר הטכנולוגיה, המדע והחלל
אין לי הרבה לומר על דני דנון, הוא מתלבש בסדר, יש תמונות בהן תספורתו נראית ממש מבולגנת, כמו זו משמאל למטה ויש תמונות בהן שיערו מסודר למופת חליפות בגודל הנכון והעניבה גם היא מסודרת וצבעונית. העניין הוא שהמילה בסדר מתארת את סגנון לבושו ותו לא.
נו שויין
יריב לוין- שר התיירות, שר לבטחון פנים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת
שר התיירות החדש הוא מקרה מעניין, גבר רזה ושדוף במבנה מלבני אשר בקלות יכול להראות חטוב ושרירי, משום מה לוין בוחר חליפות אשר אינן מתאימות למידותיו וגדולות עליו בכמה וכמה מידות כך שנראה שלקח את חליפתו של אביו, פניו במבנה מסותת וריבועי כך שהצווארון של חולצות צר מדי, היה עליו לבחור צווארון אשר נוטה לרוחב על מנת לשוות פרופורציות נכונות לפניו. לוין להבדיל מהקולגות שלו בוחר גוונים רבים של חולצות כך שאולי יש לו עוד תקנה.
לובש את הבגדים של אבא
יובל שטייניץ- שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים והמופקד על הועדה לאנרגיה אטומית
על שטייניץ אין מה לומר בכל הקשור ללבוש. הוא מהודק, לבוש על פי מידותיו ובוחר גוונים אשר מתאימים לגוון עורו אך עם זאת חסר ייחודיות.
כמו כל אחד
סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה ושר הפנים 
סילבן נשוי לגברת מטופחת אחת בשם ג'ודי, אין סיכוי שייצא אל עין התקשורת ולא יהיה מצוחצח בהתאם. עם עניבות ססגוניות וחליפות המותאמות למבנה גופו סילבן עוקף את כל השרים בסיבוב. כיפתור החליפה במיקום הנכון. עובי העניבה יחד עם עובי הקשר המותאמים למבנה גופו, צווארון לרוחב. בקיצור טעם טוב.
טעם טוב. שלו או של ג'ודי?
ישראל כ"ץ- שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר המודיעין
כ"ץ בוחר במראה המעונב לפעמים הוא קושר את עניבתו בקשר וינדזור הרחב ולפעמים בקשר חצי וינדזור הצר יותר, הבחירה בחצי וינדזור היא אינה נכונה למבנה גופו הגדול שכן עם קשר זה העניבה הולכת לאיבוד. עוד טעות שעושה כ"ץ היא בכיפתור החליפה, היה רצוי שישאיר את חליפתו פתוחה אך אם בכל זאת מעוניין בחליפה מכופתרת עליו לכפתר רק את הכפתור האמצעי על מנת לנסות לשוות לו מראה יותר צר. כמו כן חליפה עם דש היוצר וי קטן יותר יחמיא למבנה גופו, ככל שוי הדש יהיה יותר עמוק כך המבטים יופנו אל כרסו.
מכופתר מדי
מצעד המרושלים
זה קצת מצחיק להכניס את השרים הבאים למצעד המרושלים, מאחר וניתן לומר על כמעט כל חברי הכנסת כי הם לבושים בצורה מרושלת בדרך כזו או אחרת, אך השרים הבאים בהשוואה לחבריהם בממשלה הם הכי מרושלים.

אבי גבאי- השר להגנת הסביבה
לשעבר מנכ"ל בזק, יודע כי לתקשורת תפקיד מרכזי בחיינו, אז איך אפשר להסביר את התקשורת החזותית שלו שלא עושה עמו חסד? אמנם הגק'ט לרוב במידותיו, אך הוא יכל לעשות עוד קצת מאמץ ולענוב עניבה.

זאב אלקין- שר העלייה והקליטה והמיועד להיות השר לנושאים אסטרטגיים
שיער שמבקש בדחיפות תספורת וחליפה אשר רחבה עליו לפחות בשתי מידות, חולצה מכופתרת גדולה אשר שוחה בתוך המכנסיים. הוא מוביל את המצעד ללא שום תחרות. 

מימין אלקין, שמאל גבאי
חיים כץ- שר הרווחה והשירותים החברתיים
בנימין זאב בגין- שר בלי תיק
יואב גלנט- שר הבינוי
אורי אריאל- שר החקלאות ופיתוח הכפר
משה בוגי יעלון שר הביטחון

החבורה הבאה מרושלת בעיקר בגלל הבחירה בחולצה מכופתרת פתוחה ללא ג'קט. לחלקם אף ניתן לראות חולצת טריקו מבצבצת מתחת. הם כולם סביב גיל 70 וזוהי תסמונת מוכרת בקרב גברים בגילאים הללו, אין סבלנות להתלבש בדרך כלל לובשים את מה שהאישה קונה ומבחינתם חולצה מכופתרת עושה את העבודה בגזרת המחויט.

מימין לשמאל; בגין, כץ, אריאל, גלנט
יעלון
אז נכון שלהיות נבחר הציבור דורש קוד לבוש מסוים, אך עם קצת מאמץ, חברי הממשלה יכולים להציג את הישראלי היפה, תרתי משמע.

אם תרצה עוד עצות כיצד להתלבש בהתאם לעיסוקך ולמבנה גופך אתה מוזמן ליצור עמי קשר.

שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים