יום חמישי, 2 באפריל 2015

מנהרת הזמן עם.... המוזיקאי מרווין גיי

קריירה מוזיקלית של כעשרים שנה, אינספור להיטים, קול קטיפה ומראה מצודד, אחד המוזיקאים הבולטים במוזיקה הפופולרית בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים. כמה מתקליטיו נחשבים לחלוציים והטובים בסגנונם. למרבה הצער נורה על ידי אביו בזמן וויכוח, יום לפני יום הולדתו ה 45 שחל היום לפני שלושים שנה. היום היה חוגג 76 שנה. מנהרת הזמן עם "נסיך מוזיקת הנשמה" .... מרווין גיי.



מרווין גיי הוא אחד המוזיקאים הבולטים במוזיקה הפופולרית בשנות הששים והשבעים של המאה העשרים. כמה מאלבומיו נחשבים לחלוציים והטובים בסגנונם. אמן רגש, שיצירותיו זוכים גם היום לעדנה מחודשת במוזיקה על ידי סימפול, השראה וכן גם גניבה מוזיקלית.
גיי היה לא רק נסיך תקליטי מוטאון, אלא גם חלוץ בתחומו. המוזיקאי לימד אותנו "What's Going On", ו "Get It On" ואת החשיבות של  "Sexual Healing" גם באופנה, היה גבר בעל סטייל וחוש אופנה מפותח, חלוץ גם בתחום זה- אשר הגדיר את המראה הקלאסי- אמריקאי וסגנונו והוא עדיין עדכני ורלוונטי לימינו.


חליפת שלושה חלקים, משחק עם צבעים וטקסטורות
ממש כמו המוזיקה שיצר, סגנונו היה ורסטילי; אקספרימנטלי וקלאסי. המורשת שהשאיר אחריו  היתה לא רק במוזיקה; גיי יצר סגנון שהיום אנו מכנים וינטאג' אמריקאי. 
בתחילת דרכו בחר ללבוש בהופעותיו חליפות מחויטות שכן רצה להראות במיטבו ולהשאיר חותם על מעריציו. בסגנון שתאם את רוח שיריו. אהב בעיקר חליפות טוויד (חליפות צמר מאריגה גסה), דש מקטורן צר, עניבות ועניבות פרפר דקיקות. מטפחת כיס ואפילו חליפות של שלושה חלקים אך עם שילוביי טקסטורות וצבעים. בכולם נראה טבעי למדי.
מרווין גיי לבוש בחליפה. מראה טבעי ונינוח
כאשר גיי החל לבסס את מעמדו בתעשיית המוזיקה, סגנונו האישי החל לפרוח. גיי עזב את לייבל התקליטים מוטאון בשנות השבעים ופתאום קורטוב סקסיות נראה בלבושו. מחליפות מחוייטות בהזמנה אישית, עבר למראה יותר נינוח ובטוח בעצמו; דנים (ג'ינס), ג'קט עור, מעילי פרווה, חולצות טריקו, משקפי טייסים וכובעי גרב מצמר כאביזר המתווסף לכל מראה, עדיין היה ניתן לראות אותו בחליפות, אך נוסף על הצמר ניתן היה לראות גם קטיפה וסאטן.
כובע גרב עם כל מראה, חליפת שלושה חלקים עם וסט קטיפה
בשנות ה -70 המאוחרות השילובים שיצר מרווין גרמו ללא מעט הרמת גבות. לדוגמא שילוב של מכנסיים מתרחבים (פדאלפון) ירוקים עם בלייזר פסים. גיי הצליח ליצור שילובים שרוב הגברים היו נחרדים אפילו לחשוב על ללבוש, גם היום. ועבד לו.
מגפיים צבאיות, גרביים עם פסים אדומים וכובע גרב תואם משולבים עם פריטים שקטים ובסיסיים ג'ינס וחולצת טי שרט לבנה
מרווין גיי הוכיח שוב ושוב, כי כל שעליך לעשות על מנת לקבל מראה מנצח הוא פשוט להשתמש בפריט בסיס עם נוכחות ואליו להוסיף את הפריטים השקטים יותר.
ג'קטי עור וגם פרווה
לא הרבה מצליחים עם המראה המשלב ג'ינס עם ג'ינס (חליפה קנדית) וגיי עשה זאת בחן ובקוליות אשר מתאימה לפרסונה שיצר, עמם שילב כובע צמר וחולצת טריקו.
"חליפה קנדית" ג'ינס עם ג'ינס
נראה כמו משהו שהיינו רואים בימינו אנו. חלוץ בתחום המוזיקה והאופנה. מרווין גיי
במראה קזו'אלי של ג'ינס וחולצת טי שרט, יצר לעצמו סגנון המזוהה עמו אשר השפיע על דורות שלמים של מתלבשים. גיי ידע לשלב מרקמים של בדים, עוביים וצבעים נכונים, הוא לא פחד להתנסות ולחפש את קולו גם בבגדים.


שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים