יום חמישי, 5 במרץ 2015

מנהרת הזמן עם...סופרמן ובאטמן!


פורים הוא החג האהוב עלי מכל החגים, לכבודו מקדישה פוסט על שני גיבורי העל האהובים עלי מכל הגיבורים. סופרמן ובאטמן, שניהם מספיק ותיקים בשטח כך שבהחלט אפשר להכנס למנהרת הזמן בעקבותיהם.

טיזר לסרט באטמן נגד סופרמן שייצא לאקרנים ב 2016

סופר מן היה גיבור העל האהוב עלי בילדותי, אך כשבגרתי תהיתי מי גיבור על יותר גיבורי; הוא או באטמן? 

אתחיל בבאטמן, האלטר אגו של ברוס ווין, יתום מילדות. הוריו נרצחו בשוד אכזרי מול עיניו. חוויה טראומתית שהשאירה חותם ועיצבה אותו לגבר שהוא. ביום הוא עשיר, רודף שמלות, חזק, נאה, פילנטרופ, חכם וראוותן, אך בלילות הוא איש העטלף, גיבור העל ללא כוחות העל אנושיים, העוטה על עצמו חליפת עטלף מלאת גאדג'טים בכדי להגן על תושבי עירו גותהאם מהפשע המתפשט בה. היחידים שיודעים את סודו הם המשרת הנאמן, אלפרד והסייד קיק רובין שעוזרים לו במלאכה. 

"אלפרד: למה עטלפים, אדון ויין? ברוס: עטלפים מפחידים אותי. הגיע הזמן שאויביי יחלקו עמי את החשש הזה" , מתוך באטמן מתחיל.


באטמן נוצר על ידו של האומן בוב קיין והכותב ביל פינגר, בהזמנה של חברת הקומיקס National Publications (לימים DC Comics). בתחילת 1939 בעקבות הצלחתו המזהירה של סופרמן, דמותו יצאה אל העולם לאחר שDC Comics  ביקשה ליצור גיבורי-על נוספים לחוברותיה. כתגובה, יצר בוב קיין את איש העטלף. איוריו המוקדמים הציגו את הדמות מתנדנדת על חבל ללא גלימה או כפפות, עם מעטה עיניים, מכנסיים אדמדמים ושתי מוטות כנפיים קשיחות ככנפי עטלף. הכותב ביל פינגר הציע להיפטר מהאדמומיות ולהחליף את מעטה העיניים בברדס ואת מוטות הכנפיים בגלימה והשאר היסטוריה.

לסדרת באטמן, היו לא מעט במאים וגם לא מעט שחקנים;
1966-1968 באטמן מופיע לראשונה על המסך בדמות בשר ודם בכיכובו של אדם ווסט. 



1989. יוצא לאקרנים סרט הבאטמן הראשון בכיכובו של מייקל קיטון כבאטמן (שכיום אנחנו רואים אותו מופיע בדמותו של גיבור על אחר- בירדמן), ג'ק ניקולסון כג'וקר וקים בייסינגר כאהובה התורנית של באטמן.




1992 "באטמן חוזר", סרט ההמשך. קיטון בתפקיד באטמן, דני דה ויטו בתפקיד הפינגווין ומישל פייפר כקאטוומן.
1995 "באטמן לנצח" ואל קילמר בדמותו של באטמן, טומי לי ג'ונס דו- פרצוף, ניקול קידמן כאהובה התורנית וג'ים קארי כאניגמה. בבימויו של ג'ואל שומכר.





1997 "באטמן ורובין" ג'ורג' קלוני בדמותו של באטמן, כריס אודונ'ל כרובין, אלישיה סילברסטון כבאטגירל, אומה ת'ורמן כפוייסן אייבי וארנולד שוונצנגר כמיסטר פריז, בבימויו של ג'ואל שומכר.




2005 "באטמן מתחיל", ראשון מתוך הטרילוגיה. ריבוט לסיפורו של באטמן בכיכובו של כריסטיאן בייל כבאטמן וליאם ניסן כראס אל גור ובבימויו של כריסטופר נולאן
2008 "האביר האפל" שני בטרילוגיה, הית לדג'ר בתפקידו האחרון לפני מותו כג'וקר, אהרון אקהרט כדו- פרצוף
2012 "עלייתו של האביר האפל", חותם את הסדרה, טום הארדי כביין ואן התאווי כקאטוומן.




באטמן של ברטון ושל נולאן אפלים  (כך גם באטמן של מייקל קיטון וכריסטיאן בייל), אצל ברטון זה הולך לכיוון המקאברי והקומיקסי יותר ואילו אצל נולאן זה נשאר רציני וריאליסטי . את באטמן של ג'ואל שומאכר אני מעדיפה לשכוח.

אדם ווסט כברוס וויין, ג'קט 4 כפתורים מזהב ועניבת פייזלי דקה
אדם ווסט כבאטמן. תחפושות לפורים מישהו?
הו, לגבר לבוש בחליפה כזו אני יכולה להאמין שיכול לטפל בכל הרשע והפשע. 1989
1987, מייקל קיטון כברוס וויין בטוקסידו ועניבת פרפר


1992, חולצת פולו ומעליה בלייזר טוויד. קצת משעמם למיליונר לא?
1995, מתכת פוגשת פלסטיק
1995, ואל קילמר כברוס וויין מסוגנן


1997, יותר נראה כרובוקופ מאשר באטמן
1997, חולצת גולף ומעליה בלייזר. נראה כשחקן פוטבול ללא צוואר
2005-2012, כריסטיאן בייל כברוס וויין, יותר אפל
כשברוס וויין פנה ללושיוס פוקס על מנת שייצור לו חליפה חדשה. הוא עונה לו " וובכן, חליפת שלושה כפתורים היא קצת נייטיזית", בהתאם למעמדו וויין חייב להראות מצוין. כך בסרט האחרון בטרילוגייה של נולאן ייצרו לו חליפות בהתאמה אישית על ידי ארמני.





לבאטמן יש תחפושת שמפרידה בינו לבין זהותו האמיתית. בעוד הסיפור עם סופרמן הוא קצת שונה.


כולם יודעים מיהו איש הפלדה. סופרמן נחת בכדור הארץ לאחר שהוריו שילחו אותו בחללית, הרחק מהתמוטטות הכוכב שלהם, קריפטון. הוא אומץ על ידי זוג עקר וגדל להיות גבר חסון וצדקן בדמותו של קלארק קנט, העיתונאי המשקפופר שעובד בדיילי פלאנט יחד עם עמיתתו לואיס ליין. הוא מהיר, מסוגל לעוף, בעל ראיית רנטגן וקרן חום, אויבו המושבע הוא לקס לות'ר וחולשתו העיקרית היא קריפטונייט ולוייס ליין. האביזר שמפריד בינו לבין דמותו כקלארק קנט הם המשקפיים. והטייץ והגלימה.

דמותו של סופרמן היתה פרי דמיונם של ג'רי סיגל וג'ו שוסטר. ישנן שתי שמועות בדבר היווצרותו של איש הפלדה; שני החברים החנונים הגו את דמותו בגיל התיכון כדי לגרום לנערות בבית ספרם להתעניין בהם. השמועה היותר סבירה לעניות דעתי היא שהגו אותו לאחר טרגדיה שפקדה את משפחתו של סיגל ב- 1932, אביו של ג'רי, נרצח במהלך שוד לילי בחנות יד השנייה שלו. דבר שדחף את ג'רי להמציא דמות חסינת כדורים. סופרמן ראה אור לראשונה ב 1938 בחוברות של Action Comics והשאר היסטוריה.


1948,סרטים קצרים מבית קולומביה בכיכובו של קירק אלין כסופרמן ובכיכובה של נואל ניל כלואיס ליין


קירק אלין כסופרמן, התלתל בפוני!


קירק אלין כקלארק קנט, כובע פדורה רחב שוליים, משקפיים עגולים, מסגרת כסף דקה וחליפות רחבות שוליים וארבע כפתורים עם מטפחת כיס, כיאה לשנות הארבעים
1951, "Superman and the Mole men" בכיכובו של ג'ורג' ריבס, סרט בשחור לבן.


1951

1952, ג'ורג' ריבס עובר עם דמותו של סופרמן למסך הקטן "The Adventures of Superman" לצידה של נואל ניל כלואיס ליין. סדרה אשר שרדה 6 עונות ואף מעבר משחור לבן לצבע


ג'ורג' ריבס במסך הקטן
ריבס קלארק קנט. משקפיים מסגרת עבה אך עגולה, חליפה וכובע
מקלארק לסופרמן
1978, כריסטופר ריב כסופרמן לצד ג'ין הקמן, מרלון ברנדו  ומרגו קידרבבימויו של ריצ'רד דונר חוזר סופרמן למסך הגדול לאחר העדרות של קרוב ל20 שנה. 


כריסטופר ריב. התלתל המשומן עושה את כל ההבדל
1981, סופרמן 2 בבימויו של ריצ'רד דונר וריצ'רד לסטר (שסיים את הסרט לאחר חיכוכים של הראשון עם האולפנים)
1983, סופרמן 3 עם הקומיקאי ריצ'ארד פריור. נחל כישלון בקופות.

1987, סופרמן 4, למרות נסיונותיו של ריב להציל את הסרט, שום דבר לא יכל לגבור על התסריט הנוראי. 20 שנה ייקח לסופרמן לחזור למרקע.

קלארק קנט של כריסטופר ריב, חנון אמיתי, תמיד מעונב ומדוייק. עם כובע פדורה, חליפה ומשקפי ראיה גדולים עם מסגרת עבה יחסית.
כובע פדורה, חליפת שלושה חלקים

משקפיים ועניבה
מקלארק קנט לסופרמן
1993, לואיס וקלארק, דין קיין כסופרמן וטרי האטצ'ר כלואיס ליין. יותר רומנטיקה ופחות אקשן המזוהה עם סופרמן. את האמת נשבתי בקסמי סופרמן כילדה רק בגלל סופרמן של דין קיין. אחר כך הופתעתי לגלות כי יש עוד סופרמנים אחרים.
דין קיין, בבגד גוף מבריק, שיער משוח אחורה
קלארק קנט של דין קיין הוא חנון של שנות התשעים בג'קטים אובר סייז, דוגמאות צבעוניות על העניבה ומשקפיים מלבניות עם מסגרת דקיקה. כשלואיס סיפרה לקלארק שהיא יודעת שהוא סופרמן עשתה זאת בעזרת משקפיו כאשר שאלה אותו- "מי אתה? קלארק?" (מורידה לו את המשקפיים) "או סופרמן?"
עניבות מקושקשות, משקפי ראיה עם מסגרת דקה
מי אתה? קלארק או סופרמן?

מקלארק לסופרמן
2001, סמולוויל. סופרמן בעידן הדיגיטלי. מעלליו של סופרמן לפני שהפך לסופרמן. קלארק קנט מגלה את כוחותיו ומנסה להיות נער נורמלי. בכיכובם של טום ווילנג כסופרמן ומייקל רוזנבאום כלקס לות'ר.


סופרמן, שיער מסורק הצידה

קלארק קנט כנער של טום ווילנג הוא נער אורווה חנון אשר תמיד ראה בלבוש שיש בו את הצבעים כחול ואדום, כרמז ללבושו כסופרמן.
נער אורווה בכחול ואדום
קלארק קנט העיתונאי יותר מהודק, לובש חליפות לעבודה אותו צבע של חליפה עם עניבה מתחלפת. המשקפיים יותר קטנים משל קודמיו.
עניבה מתחלפת
מקלארק לסופרמן
2006, סופרמן חוזר בבימויו של בריאן סינגר ובכיכובם של ברנדן רות' וקייט בוסוורת.


ברנדן רות', התלתל קפץ לביקור
קלארק קנט של רות' יותר מסוגנן, לובש לעבודה חליפה של שלושה חלקים, וסט פתוח, סריג עם עניבה ובלייזר מעל. חבל שהסרט לא היה מוצלח כמו התלבושות.
חליפת שלושה חלקים, סריג ועניבה
מקלארק לסופרמן
2013, איש הפלדה בבימויו של זאק סניידר, הנרי סוויל כסופרמן ואיימי אדאמס כלואיס ליין.


הנרי סוויל
קלארק קנט של הנרי סוויל, יותר פשוט ומחובר למקום שבו הוא נמצא. מתלבש ספורט אלגנט עם משקפי ראייה מלבניות, חולצה מכופתרת משובצת עם עניבה דקה וגם חליפת שלושה חלקים.
חליפת שלושה חלקים, חולצה מכופתרת משובצת ועניבה דקה.
מקלארק לסופרמן

אז מה אתם אומרים? מי גיבור על יותר שווה?

שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים