יום ראשון, 22 במרץ 2015

איך להתלבש (או לא להתלבש) כמו... נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין

עושה רושם שהרוחות במדינה לא ישככו בזמן הקרוב, בכל הקשור לתוצאת הבחירות. היום, יום ראשון; כל העיניים יהיו נשואות לאזרח מספר אחת בישראל, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אשר יחל סבב התייעצויות עם ראשי הסיעות בכנסת, לקראת הרכבת הממשלה. בסופם יטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסתולכן את הפוסט היום אקדיש לו.

איך להתלבש (או לא להתלבש) כמו נשיא המדינה, רובי ריבלין.

ריבלין, 75, אחד מחברי הכנסת הוותיקים במשכן, הפך לראשונה לחבר כנסת ב-1988 ואף שימש כיו"ר הכנסת, תפקיד בו כיהן קרוב לתשע שנים. ביולי 2014 נכנס לתפקידו בית הנשיא. בשנת 2009 החל את כהונתו השנייה כיושב ראש הכנסת, ומיד יצא בהצהרות על שינויים וביטולים שעתיד לבצע בקוד הלבוש במשכן אשר הוכתבו בשנת 2007 על ידי קודמתו בתפקיד דליה איציק. היו"ר היוצאת, איציק, הביעה את התנגדותה ללבוש שלא מכבד את הסביבה הפרלמנטרית כדוגמת ג'ינס, נעלי בית ומכנסי ספורט ולכן הנחילה חוקים בכנסת לקוד לבוש הולם. 
כשנשאל ריבלין בנושא, כך ענה: "אין חולק כי ראוי שהסביבה הפרלמנטרית תכובד בלבוש הולם המתחשב במעמדה וערכה. אין כל כוונה להחדיר לכנסת קוד לבוש מבזה ומזלזל, ולהתיר את הרסן בעניין זה. עם זאת, צריך לזכור כי הכנסת היא ביתו של העם ולא של נבחרי העם, ולא ניתן למנוע מהעם להגיע ולפקוד את הכנסת, בשם קוד לבוש כזה או אחר. מכובדות כן, הדר כן, דרך ארץ ונימוס כן, אך לא התעלמות מוחלטת ממנהגיו של העם, מהרגליו ומצרכיו. על כן, לא תותר כניסה בלבוש שאינו מכבד את הכנסת, לא תותר כניסה בלבוש מרופט או קרוע, מלוכלך או מתריס, או כל לבוש אחר אשר לא יתחשב בכבודה ומעמדה של הסביבה הפרלמנטרית, יהיה אשר יהיה. יש להביט נכוחה אל התכלית החשובה ביותר- ביצור מעמדה של הכנסת בעיני העם וחיזוק איתנותה. הדרך להשגתה אינה עוברת בדווקא בסגנון לבוש כזה או אחר, ובלבד שיהיה מכובד והולם, כי אם במהות ובתוכן."
האיסור ללבישת ג'ינס של איציק בוטל לבסוף בכנסת הנוכחית בשנת 2014 כאשר הוכנס קוד אתי חדש לכנסת.
מהתנהלותו של ריבלין בנושא זה ניתן להסיק כי לריבלין אין מודעות חיצונית וכי קוד הלבוש בתחום הפרלמנטרי חשוב שכן הוא ונבחרי העם אמורים לשדר בטחון, יציבות וכבוד כל אלו יכולים להתבטא בעזרת בגדים אך לאורך כל השנים ריבלין יעדיף נוחות על פני נראות (על אף העובדה כי הם אינם סותרים זה את זה), לדוגמא כך פעל גם ברכישת נעליו במקום נעליים אלגנטיות, רכש נעלי ספורט שחורות.
אשתו נחמה מכהנת כסטייליסטית הבית, ודואגת למלבושיו של הנשיא. היא אינה עושה עבודה טובה; ריבלין נראה מגושם, נמוך וכבד בהרבה ממידותיו. חליפותיו אמנם איכותיות מבית ולנטינו ודיור אך הן אינן מותאמות לו. היא נעזרת בחייט כדי לייצר לו חולצות מכופתרות בהזמנה אישית, אך משום מה לא עושה כך גם בנוגע לחליפותיו שנראה כאילו שוחה בםשרווליו ארוכים מדי ואצבעות ידיו מבצבצות מהן, אורך הג'קט כאורך הגלות ומשום מה הוא אינו דואג לפרום את כפתורי הג'קט כאשר מתיישב, כך נוצרת מתרומם לו הג'קט מעלה מעל כתפיו ויוצר מראה מגוחך.
מרושל
רובי נוהג ללבוש חולצות בגוונים ורוד סגלגל, לבן ותכלת גוונים שמחמיאים לו מאוד. אך ריבלין ממעט לענוב עניבות ותמיד נראה כי ממחזר את אותן עניבות שוב ושוב. עושה רושם כי אינו מרגיש בנוח במראה המעונב שכן מאמץ את המראה הנינוח על ידי כפתור פרום בצווארון חולצתו.
חולצות בצבעי לבן, תכלת, ורוד -סגלגל. מראה נינוח ולא מחייב בכפתורים פרומים
האביזר שעושה את כל ההבדל אשר מראה כי לרובי יש עוד תקווה בתחום זה וכי הוא יכול לשפר את מראהו הוא פריט קטן אך בעל משמעות גדולה, דגל ישראל. תמיד מונח לו על דש המקטורן עוד מימיו כיו"ר הכנסת פריט זה מראה כי הוא מבין בחשיבות של הפרט הקטן וכי שם לב אליו. 
סיכת הדש, עקביות וממלכתיות. האביזר שעושה את ההבדל
הלוואי כי הרכב הממשלה יתבהר במהרה, לממשלה מתפקדת ויציבה. שבוע טוב!
שלך בידידות,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים