יום חמישי, 5 בפברואר 2015

מנהרת הזמן עם השחקן ואייקון האופנה פול ניומן


פול ניומן, כוכב אמיתי, בחייו ובמותו. 

כריזמטי ומינימליסטי. נעזר באבני היסוד הבסיסיים של אפנת גברים ויצר בעזרתם מראה שלם ולא מתאמץ. בעזרת סריגים במפתח צווארון וי, סוודרים מקשמיר, מעילים מחויטים וחליפות תפורות היטב, יצר נוסחה מנצחת, שהלוואי וכל גבר היה לוקח ממנו משהו ומתרגם את זה לסגנונו האישי.
מנהרת הזמן עם פול ניומן.


נולד ב 1925 לאם נוצריה ואב יהודי, את קריירת המשחק שלו החל בשנת 1951, בשנה זו קיבל את תפקידו הטלוויזיוני הראשון ב"משפחת אלדריץ'". ובשנת 1953 זכה בחוזה עבודה עם האחים וורנר שהניב שורה ארוכה של סרטים בכיכובו.
"חתולה על גג פח לוהט"  "העוקץ", "המורד","אקסודוס" "קיד וקסידי" "צבע הכסף", של מרטין סקורסזה לצידו של טום קרוז, "הקפיצה הגדולה" ו"לא פראייר של אף אחד" הם רק חלק מרשימה מפוארת ואיכותית של סרטים בהם לקח חלק.
בנוסף לקריירת משחק פורייה ניומן היה נהג מכוניות מירוץ והחזיק בבעלותו בקבוצה שהתחרתה במירוצי מכוניות מקצועיים.

היה גם בעלים של חברת מזון, שאת ההכנסות ממנה תרם לצדקה. בנוסף לאוסקר שבו זכה על "צבע הכסף", זכה בפרס של כבוד ב-1986, על עבודתו רבת השנים כשחקן וב-1994, על פעילות הצדקה הענפה שבה נטל חלק לאורך השנים.
מחלת הסרטן והאלצהיימר לא פסחו עליו והוא נפטר ב 2008 בגיל 83. 

לניומן סטייל אלמותי, בעל שיק, תחכום, פשטות ונינוחות שאי אפשר ללמד אותה. הוא היה מודע למבנה גופו (הטרפזי) וידע היטב איך להלביש אותו בגזרות מחמיאות וזאת מבלי לנקר עיניים. סגנונו הגברי והאלגנטי הורגש גם בלבושו היומיומי וגם בלבושו הפורמלי. 

לבושו הפורמלי היה קלאסי, כמעט בסגנון האיטלקי, סימן ההיכר שלו היה מראה נינוח ובטוח בעצמו, נונשלאנט ולא מתאמץ, כאילו מרד במוסכמות הלבוש הפורמלי- תמיד דאג להשאיר את חותמו האישי על המראה שלו; שרוולים מקופלים, כפתור עליון פתוח בחולצה ועניבה רפויה.


לבושו היומיומי של ניומן היה מהודק עם חספוס והורכב מבגדים נוחים ומבדים נעימים, בעיקר התלבש בבגדים העשויים דנים (אריג כותנה בשזירה אלכסונית), קורדרוי, שכבות עבות וגסות עם אלמנטים עדינים, כמו סריג קשמיר, חולצת אוקספורד מכנסי צ'ינו (מכנסי כותנה ישרות) ונעלי בד כמו סניקרס ומוקסינים.



כדי לבלוט פול ניומן לא היה זקוק לתסרוקת מופרעת או שיער פנים סורר. הוא בלט בזכות הפשטות השקטה של סגנונו, ללא ראוותנות ומנייארות, גבר שבגברים וגאה בכך. 


שלך בידידות,





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים