יום חמישי, 22 בינואר 2015

מנהרת הזמן והפעם פיטר או'טול

למדתי הפקה בבית הספר לטלויזיה וקולנוע ע"ש סם שפיגל, הגעתי לשם לא בגלל הקולנוע אלא בגלל הטלוויזיה. ככזו, לא היה לי ולו שמץ של מושג בתולדות הקולנוע, שמות של סרטים, בימאים או שחקנים מתחום זה ובטח לא מסרטים שלפני שנות השמונים.

במהלך הלימודים נדרשנו לצפות בסרטי חובה ולהיבחן עליהם. שנה א' סמסטר א' היו אלו סרטיו של המפיק היהודי סם שפיגל שעל שמו נקרא בית הספר. בין סרטיו הגדולים והמוכרים שהפיק (חופי הכרך, הגשר על נהר קוואי, מלכה אפריקנית) מופיע הסרט לורנס איש ערב. לראשונה נתקלתי בדמותו של פיטר או'טול. גבר מרשים, בעל פנים מסותתות, עינים תכולות וגוף בנוי.

כרזת הסרט "לורנס איש ערב", 1962

אבל את האמת שמעתי עליו עוד הרבה לפני "אח, פיטר או'טול, גבר יפייפה ושחקן מצויין" אימי אמרה לי. "אבל את יודעת הוא אלכוהוליסט...". אז לא ידעתי. עכשיו אני יודעת:)
לצפות בלורנס איש ערב לא היה קשה במיוחד, על אף שהיה מדובר בסרט של שלוש שעות וזאת בעיקר בזכות האו'טול.





פיטר או'טול שחקן (שנפטר ב 2013 בגיל 81) התפרסם בגילום גיבור הסרט "לורנס איש ערב" , ואף זכה להכרה בינלאומית בזכות תפקיד זה, אך נודע גם בזכות הדמויות החזקות אותן שיחק ללא רבב.


ב"מה חדש חתלתולה", הקומדיה המטורפת של קלייב דונר מ-1965, שהתבססה על תסריטו הראשון של וודי אלן (שגם הופיע בסרט), גילם או'טול רודף נשים סדרתי, שטען שכאשר השמש מאירה אותו מזווית מסוימת – הוא יפה; אך לא משנה מאיזו זווית השמש האירה אותו, או'טול תמיד היה יפה תואר, בצעירותו ובבגרותו. גובהו, הרזון שלו ופניו בעלות הלחיים השקועות, העניקו לו מראה עדין, שברירי, לעתים אפילו סגפני מעט, אך גם תמיד אלגנטי. 


1965, "מה חדש חתלתולה" לצדו רומי שניידר
כובע קסקט צמר ובלייזר קטיפה

אלגנטיות זו באה לידי ביטוי, בין השאר, כאשר כיכב ב-1966 באחד מסרטיו הקלילים יותר, קומדיית השוד "כיצד לגנוב מיליון" של ויליאם ויילר, שהתרחשה בפאריס, לצדה של אודרי הפבורן, והאלגנטיות השובבה שלו תאמה את שלה ככפפה.
1966, "איך לגנוב מליון" לצידה של אודרי הפבורן 
השיער המסודר והטבעת



פיטר ידע להתלבש על המרקע ומחוצה לו. נכנס למנהרת הזמן ונרפרף בעשורים השונים במהלך שנות חייו של או'טול. לדעתי בגדיו עדיין עומדים במבחן הזמן, ויכולים להוות השראה לכל מתלבש.

על הסט של לורנס איש ערב, 1962



1963, הופעה בתאטרון
חולצת כותנה עם מראה מרושל שעובד


1963, עניבת פרפר והבלורית


1965, טוקסידו, עניבת פרפר ומשקפיים
1967, ג'קט צמר דקיק מעל חולצה מכופתרת, כובע קסקסט מצמר ומשקפי שמש
כל המראה הנוכחי עדכני לחלוטין!



1972, עניבת פרפר תואמת חולצה



1976, חליפת פסים


1980, "הפעלולן" 

























1982, ג'קט ווסט קטיפה
1989,
קז'ואל ג'קט צמר, משולב עם חולצה ורודה ועניבה בורדו, ובל נשכח את מטפחת הכיס
1990,
עשור הדנים. הג'ינס מככב משולב עם צעיף
1998,
מעיל צמר ארוך משולב עם חליפת פסים 3 חלקים, עניבה צהובה וכובע פדורה חום. הסיגר הוא האקססורי
2003,
טוקסידו איטלקי ופפיון
2004

2006


2007
2011,
ג'קט פשתן וחולצת פשתן עם צעיף ומטפחת לתוספת צבע. גאון



























פיטר או'טול, נישא לגובה של 1.88, במבנה מלבני, דקיק. לאורך כל שנותיו הדגיש את הכתפיים בעזרת בלייזרים או ג'קטים ותמיד הכניס צבע. באמת מעורר השראה. 

שלך בידידות,



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים