יום חמישי, 25 ביוני 2015

מנהרת הזמן עם..... ג'ורג' מייקל

יום הולדת שמח לאגדה, אשר חוגג היום 52 שנים!
מנהרת הזמן עם הזמר הבריטי ג'ורג' מייקל.
השנה היא 1979, ג'ורג' בן ה 16, יחד עם חבר מספסל הלימודים, אנדרו רידג'לי יצרו מוזיקת מועדונים, סקא, ראפ ופופ תחת ההרכב בשם וואם, אשר הצלחתם הובילה לחוזה הקלטות בשנת 1982. וואם שלטו במצעדים באנגליה של שנות השמונים אך למרות זאת, בשנת 1989 החליטו לפרק את החבילה ולפרוש בשיא. כאשר חתן היומהולדת נזכר בתקופת וואם הוא בעיקר נבוך, מהשיער הבלונדיני החלק והארוך, מהחישוקים הזהובים באוזניים ובבחירת הלבוש, מייקל מסביר כי בעיקר לא רצה להיות עצמו, רצה להראות שונה מהעצמו הטבעי כך ששיערו הכהה והמקורזל לא התאים, הוא רצה להתנסות בתדמיתו ולשנות אותה כל הזמן בעיקר כי לא הרגיש נוח בעורו.
בלונד וחישוקים
בשנים שחלפו מייקל שיצא לקריית סולו, כבש את סצנת הפופ. ב 1988 אף זכה בגראמי בעבור האלבום "Faith". מייקל החל לגדל זיפים, ללבוש ג'קט אופנוענים ולהרכיב משקפי טייסים אשר, כך הפך לסמל סקס.
סמל סקס
1990 מייקל רוצה לברוח מהתדמית שנוצרה לו ורוצה שייקחו אותו ואת המוזיקה שלו קצת יותר ברצינות. באלבומו השני מחליט לא לעשות מסע יחסי ציבור בטענה כי אין הוא זקוק לתואר הסלב אלא רק להקשבת מאזיניו לשיריו. השיר  "Freedom90" זכה להצלחה מסחררת, עם הקליפ הנודע בו מופיעות דוגמניות העל; לינדה אוונג'ליסטה, נעמי קמפבל, כריסטי טרלינגטון, סינדי קרופורד והדוגמן מריו סורנטי. הדוגמניות שרות את מילות השיר מבלי שמייקל מופיע בקליפ, כפי שרצה, שהשיר ידבר בפני עצמו מבלי שפרצופו יופיע. ג'ורג' בשיר מציג מייקל מפוכח בנוגע לעולם המוזיקה, איש חדש ללא זכר הבחור הצעיר מ"וואם". 
1992- לשיר "too funky" יוצא קליפ אשר את כל התלבושות יצר המעצב טיירי מוגלר עם שלל הדוגמניות הנחשבות גם כן לעת ההיא כטיירה בנקס ולינדה אוונג'ליסטה. מייקל מבליח בהופעה קצרצרה כבמאי הקליפ ועל ראשו כובע מצחייה. כאילו שאופנה לא מעניינת אותו.

למייקל לאורך השנים  יש יחסי אהבה- שנאה עם עולם המוזיקה והאופנה, מצד אחד בעל חיבה עזה, אך באותה העת, הוא בז להם ולמה שמסמלים.

1998, מייקל נעצר לאחר שנתפס בשירותים ציבורים בבוורלי הילס על ידי שוטר סמוי בעת ביצוע "מעשה זימה". בעקבות המעצר המתוקשר, יצא מייקל מהארון באופן רשמי. חוץ מקנס ועבודות שירות, הוא הצליח לעשות מהלימון לימונדה והוציא את השיר המצליח, Outside, שמדבר על הפרשה.
1998, לאחר המעצר המתוקשר
2009 מאז הספיק המייקל להיעצר פעם נוספת והפעם לבלות בכלא, לאחר שנהג תחת השפעת סמים וגרם לתאונת דרכים. 2012 התמוטט על במה והתאשפז ארוכות בעקבות דלקת ריאות ושלל בעיות אשר נבעו משימוש בסמים .
מייקל לאחר ההתמוטטות הבריאותית, עדיין שיקי
לאחר חזרתו לחיים, בשנת 2012. הוציא שיר חדש עם קליפ כמיטב המסורת ובו מככבת, איך לא- דוגמנית. קייט מוס על תקן המושיעה של מייקל. (ששרד בחייו המון חוויות כמעט מוות) בניגוד לקליפים הקודמים של מייקל בכיכובן של טופ מודלס, שהיו בעיקרם פרודיה על תעשיית האופנה, כאן מככבת מוס בתפקיד מיסטי. הקליפ מספר על מצב שבין חיים למוות, והוא שופע אלמנטים פסיכואנליטיים ופלאשבקים לעברו: משטרות, החייאות וכו'. 
כיום מייקל משתדל להתרחק מאור הזרקורים. אך כאשר הוא מופיע בציבור, מתהדר בחליפות עם סימן היכרו- המשקפיים, שנשארו עמו עד היום.
30 שנות קריירה מוזיקלית ואופנתית, כאשר נשאל המייקל אילו פריטים היה משאיר לעצמו, ענה- עגיל הצלב וג'קט האופנוענים. מה אומרים? עובד גם היום?

שלך בידידות,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולאריים